Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
RTS519 | Sinemada Mekan | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Sinemanın başlangıcından günümüze nasıl değişip, geliştiğini sosyal, politik, teknolojik, endüstriyel koşulların ve diğer sanat dallarının bu değişimdeki etkilerini açıklamaktır.
1 | Sinemada mekanın önemini anlama ve mekanın hikaye anlatımındaki işlevlerini değerlendirme yeteneği geliştirme. |
2 | Sinema mekanlarını tarihsel, kültürel ve estetik bağlamlarıyla ilişkilendirme becerisi kazanma. |
3 | Mekan tasarımının sinema deneyimine etkilerini analiz etme ve yorumlama yetkinliği geliştirme. |
4 | Farklı film türlerinde mekan kullanımını eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisi kazanma. |
5 | Sinema mekanlarına ilişkin görsel ve sözel analiz yapma becerisini geliştirme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Sinemanın başlangıcından günümüze nasıl değişip, geliştiğini sosyal, politik, teknolojik, endüstriyel koşulların ve diğer sanat dallarının bu değişimdeki etkilerini açıklamaktır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Sinemanın icadı, öncü isimler, ilk yıllar; Edison, Lumiere Kardeşler, Georges Melies, E.S.Porter. Film İzleme: Aya Seyahat, G. Melies, Büyük Tren Soygunu, E.S.Porter. | ||
2 | Sinema dilinin kurucusu, David W. Griffith. Film İzleme: Bir Ulusun Doğuşu D.W. Griffith. | ||
3 | Güldürü türünün kurucusu Mack Sennett, Güldürünün iki büyük ustası; C.Chaplin, Buster Keaton. Film izleme: Yumurcak, C.Chaplin. | ||
4 | Sinemaya sesin gelişi, Western Sinemasının Ustası, John Ford Film İzleme:The Jazz Singer, All Jhonson, Film İzleme: Posta Arabası, John Ford | ||
5 | Hollywood Stüdyo sisteminin beş büyük yönetmen, , F. Capra, E.Lubistch,J.Ford,J.V.Strenberg,H.Hawks Yurttaş Kane ve sinema Tarihi açısından önemi, Orson Wells Film izleme :Büyük Uyku, H.Hawks, Film izleme: Şahane Hayat, F. Capra | ||
6 | Weimar Dönemi Alman Sineması,Ekspresyonizm (Dışavurumculuk) Rus Devrimi ve Sovyet sinemasının altın çağı, Toplumsal Gerçekçilik ,D.Vertov, Kuleshov, Pudovkin, S. Eisenstein Film izleme: Dr Caligari’nin Muayehanesi,R. Wiene, Film izleme: Potemkin Zırhlısı, Eisenstein | ||
7 | İspanya sineması, Sürrealizm(Gerçeküstücülük) L. Bunuel, Fransa Sineması, Savaşın Şiirsel Gerçekçiliği, M. Carne, J.Renoir, J.Vigo Film İzleme: Sisler Rıhtımı,M.Carne, Endülüs Köpeği, L.Bunuel | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | İtalya Sineması, Yeni Gerçekçilik L.Visconti,R. Rosselini, V.De Sica, -Fransız Yeni Dalgası, Modern sinemanın doğuşu, Godard, Resnais, Warda, Truffaut Film İzleme:Serseri Aşıklar, J.L. Godard, Bisiklet Hırsızları, V.De Sica | ||
10 | 1950 ve 1960’lı yıllar Yeni Hollywood Sineması ve Avrupa Sineması Film izleme: Asi Gençlik, N. Ray Singing in th Rain, S.Donen, G.Kelly Sonsuz Sokaklar, Fellini | ||
11 | 1970 ve 1980’ler Amerikan Bağımsız sineması, Gişe filmleri, Vietnam filmleri Film izleme: Jaws, S. Spilberg Kıyamet, F. Coppola | ||
12 | Sinemada Postmodernizm, Film İzleme: Mavi Kadife, David Lynch Fransız Teğmenin Kadını, Karel Reisz | ||
13 | Postmodern filmlerde anlatı, karakterler, çevre ve mekan Film İzleme: Sıcak Vucutlar ,Lavvrance Kasdan ,Bıçak Sırtı,Ridley Scott | ||
14 | Dijital sinemaya geçiş, Bilgisayar efektleri ve Özel Efektler Film izleme: Matrix, A. Wachowski, Avatar, J. Cameron |
yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |