Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
LEE509 | Konuşma Sanatı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin sözlü iletişim becerilerini geliştirmek, etkili konuşma tekniklerini öğrenmek ve topluluk önünde kendine güvenle konuşma yeteneği kazanmalarını sağlamaktır. Ders, ikna edici konuşma, beden dili, ses kullanımı ve hitabet stratejilerini öğretmeyi hedefler.
1 | Öğrenciler, sözlü iletişimin temel ilkelerini ve etkili konuşma tekniklerini açıklayabilir. |
2 | Öğrenciler, beden dili, ses kullanımı ve hitabet stratejilerini uygulayarak topluluk önünde etkili konuşma yapabilir. |
3 | Öğrenciler, ikna edici ve motive edici konuşma yöntemlerini planlayabilir ve değerlendirebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Konuşma sanatı ve hitabetin tarihçesi. Sözlü iletişimin temel ilkeleri ve etkili konuşma teknikleri. Beden dili, mimik ve jestlerin konuşmadaki rolü. Ses tonu, vurgu, hız ve duraklamaların önemi. İkna edici ve motive edici konuşma yöntemleri. Sunum hazırlama, konuşma planı ve yapılandırma teknikleri. Topluluk önünde konuşma pratiği ve geri bildirim. Etik ve kültürel farklılıklar bağlamında konuşma stratejileri.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Konuşma sanatına giriş, tarihçesi ve temel kavramlar | ||
2 | Etkili iletişim kurallarının öğrenilmesi | ||
3 | Konu seçimi, hedef kitle analizi, içerik planlama | ||
4 | Giriş, gelişme, sonuç bölümlerinin planlanması | ||
5 | Mimik, duruş, el ve yüz hareketlerinin önemi | ||
6 | Ses tonu, hız, duraklama ve vurgunun etkisi | ||
7 | Karşılıklı iletişim ve geri bildirim yöntemleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | İkna stratejileri ve mantıksal argüman oluşturma | ||
10 | Motivasyon teknikleri ve ilham verici konuşmalar | ||
11 | Kısa konuşma uygulamaları ve bireysel pratik | ||
12 | Uzun konuşma ve senaryo uygulamaları | ||
13 | Konuşmada etik kurallar ve kültürel hassasiyetler | ||
14 | Başarılı konuşmaların analizi ve grup çalışmaları | ||
15 | Öğrenci sunumları ve genel değerlendirme |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |