GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
PIO519 Hikaye Anlatımı ve Metin Yazarlığı Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilere yaratıcı hikaye anlatımı tekniklerini ve etkili metin yazarlığı becerilerini kazandırmaktır. Katılımcılar, hedef kitleye uygun, markaya özgü ve dikkat çekici içerikler üretmeyi öğrenecek; dijital ve geleneksel mecralarda kullanılabilir hikaye temelli mesajlar geliştireceklerdir.



1 Hikaye anlatımının temel kavramlarını ve yapısal bileşenlerini açıklar
2 Farklı anlatım tekniklerini ve türlerini tanımlar.
3 Yaratıcı yazma sürecini etkili bir şekilde uygular.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Ders; hikaye yapısı, karakter oluşturma, mesaj kurgusu, kısa ve uzun metin yazımı, mecra uyarlamaları, başlık ve slogan üretimi, reklam metni yazımı, dijital içerik ve senaryo geliştirme gibi konuları kapsamaktadır. Uygulamalı çalışmalarla metin ve hikaye üretme becerileri geliştirilir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Ders anlatımı, Sunum, Tartışma Makale ve Kitap Okuma
2 Ders anlatımı, Sunum, Tartışma Makale ve Kitap Okuma
3 Ders anlatımı, Sunum, Tartışma Makale ve Kitap Okuma
4 Karakter ve Hikaye İnşası
5 Metin Türleri ve Yazım Teknikleri
6 Yaratıcı Yazarlık Uygulamaları
7 Dijital İçerik ve Storytelling
8 Reklam Metni Yazımı
9 Slogan ve Başlık Yazımı
10 Marka Hikayesi Oluşturma
11 Senaryo ve Diyalog Yazımı
12 Etkileşimli ve Görsel Anlatım
13 Proje Sunumları - Hazırlık
14 Final Sunumları ve Değerlendirme



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 72 72
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 76 76
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek