GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
PIO509 Nöro Pazarlama Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, pazarlama faaliyetlerinde tüketici davranışlarını anlamak için sinirbilimsel yöntemlerin ve yaklaşımların temel prensiplerini öğretmek, öğrencilerin nöropazarlama tekniklerini tanıyıp uygulayabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca, nöropazarlamanın etik boyutlarını tartışarak, bu alandaki güncel gelişmelerin pazarlama stratejilerine entegrasyonunu kavratmaktır.



1 Nöro pazarlama kavramını ve temel ilkelerini açıklar.
2 Tüketici davranışlarını etkileyen nörolojik süreçleri tanımlar.
3 Nöro pazarlama tekniklerini ve araçlarını tanır ve açıklar.

Birinci Öğretim


yok


yok


Bu ders, pazarlama faaliyetlerinde tüketici davranışlarını daha iyi anlamak amacıyla sinirbilimsel (nörolojik) yaklaşımların kullanımını inceler. Nörobilim, psikoloji ve pazarlama disiplinlerinin kesişiminde yer alan nöropazarlama; tüketici kararlarının beyindeki mekanizmaları, duyguların etkisi, dikkat, hafıza, satın alma davranışları ve marka algısı gibi konuları ele alır. Derste fMRI, EEG, göz izleme gibi nörobilimsel tekniklerin pazarlama araştırmalarında nasıl kullanıldığı, etik tartışmalar ve nöropazarlama uygulamaları da değerlendirilir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Nöropazarlamaya Giriş: Temel Kavramlar ve Tarihçe
2 Tüketici Beyni: Sinirbilim Temelleri
3 Nörolojik Karar Verme Süreçleri
4 Duyguların Pazarlamadaki Rolü
5 Algı, Dikkat ve Bellek Mekanizmaları
6 EEG: Temel Teknikler ve Pazarlamada Kullanımı
7 fMRI ve Diğer Görüntüleme Teknikleri
8 Göz İzleme Teknolojisi ve Uygulamaları
9 Marka Algısı ve Nöropazarlama
10 Satın Alma Davranışı ve Beyin
11 Nöropazarlamada Veri Analizi ve Yorumlama
12 Etik ve Gizlilik Konuları
13 Nöropazarlama Uygulamaları: Vaka Çalışmaları
14 Genel Değerlendirme ve Gelecek Trendler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 72 72
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 76 76
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek