Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
MIM510 | Bağlam Tasarım İlişkisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bağlam Tasarım İlişkisi dersi, mimari tasarımın yer, çevre ve kullanıcılarla ilişkisini anlamak ve bunları tasarım sürecine entegre etmek amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders, öğrencilere mimari projelerin fiziksel, sosyal, kültürel ve çevresel bağlamını anlamak ve değerlendirmek için gerekli araçları sağlar. Ayrıca, mekanın kullanıcılarla etkileşimi, mekanın işlevi ve estetiği arasındaki ilişki gibi temel kavramları ele alır. Öğrenciler, projelerini bağlamın gereklilikleri ve kullanıcıların ihtiyaçlarıyla uyumlu hale getirmek için analizler yapar ve tasarımlarını bağlamın özelliklerine duyarlı bir şekilde geliştirir. Bu dersin amacı, öğrencilerin bağlamı tasarım sürecine entegre etme becerilerini geliştirmektir.
1 | Mimarlıkta bağlam ve tasarım ilişkisini anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
2 | Farklı bağlam faktörlerini (kültürel, tarihsel, çevresel vb.) mimari tasarımla ilişkilendirme becerisi geliştirme. |
3 | Mimarlık projelerinde bağlama uyumlu tasarım stratejileri oluşturma becerisi geliştirme. |
4 | Bağlamın mimari tasarım üzerindeki etkilerini analiz etme ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
5 | İleri düzey bağlam tasarım ilişkisi konularında güncel araştırmaları takip etme ve eleştirel bir perspektifle değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Bulunmamaktadır
Bağlam Tasarım İlişkisi dersi, mimari tasarımın yer, çevre ve kullanıcılarla ilişkisini anlamak ve bunları tasarım sürecine entegre etmek amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders, öğrencilere mimari projelerin fiziksel, sosyal, kültürel ve çevresel bağlamını anlamak ve değerlendirmek için gerekli araçları sağlar. Ayrıca, mekanın kullanıcılarla etkileşimi, mekanın işlevi ve estetiği arasındaki ilişki gibi temel kavramları ele alır. Öğrenciler, projelerini bağlamın gereklilikleri ve kullanıcıların ihtiyaçlarıyla uyumlu hale getirmek için analizler yapar ve tasarımlarını bağlamın özelliklerine duyarlı bir şekilde geliştirir. Bu dersin amacı, öğrencilerin bağlamı tasarım sürecine entegre etme becerilerini geliştirmektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Bağlamın Önemi ve Tasarım İlişkisi | ||
2 | Mekan Analizi ve Bağlamın Fiziksel Özellikleri | ||
3 | Sosyal ve Kültürel Bağlamın Tasarıma Etkisi | ||
4 | Kullanıcıların İhtiyaçları ve Mekanın İşlevi | ||
5 | Mimari Tasarım ve Doğal Çevre İlişkisi | ||
6 | Tarihi Bağlam ve Restorasyon Projeleri | ||
7 | Mekansal Algı ve Kullanıcı Deneyimi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Mekanın Biyolojik ve Psikolojik Etkileri | ||
10 | Bağlamın Malzeme ve Yapı Tekniklerine Etkisi | ||
11 | Toplumsal Bağlamda Kamusal Mekanlar | ||
12 | Kentsel Bağlam ve Kent Tasarımı | ||
13 | Mevcut Yapılar ve Dönüşüm Projeleri | ||
14 | Geleceğin Bağlamı: Yeni Teknolojiler ve Tasarım Yaklaşımları |
Kitap: `The Architecture of Happiness` by Alain de BottonMakale: `The Critical Function of Architecture Criticism` by Michael J. Crosbie Makale: `Understanding Context in Architectural Design` by Sarah Robinson
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu bulunmamaktadır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |