GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
KLN511 İleri Düzey Klinik Görüşme Teknikleri Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere ileri düzey klinik görüşme teknikleri konusunda bilgi ve beceriler kazandırmaktır.



1 1 İleri düzeyde klinik görüşme tekniklerini anlama ve değerlendirme.
2 2 Farklı klinik popülasyonlar için özel görüşme tekniklerini uygulama.
3 3 İleri düzeyde empati ve doğru sorular sorma becerisi geliştirme.
4 4 Klinik görüşme sürecinde etkili iletişim stratejilerini kullanma.
5 5 Klinik görüşme sürecinde güvenli bir ortam oluşturma ve terapi hedeflerini belirleme becerisi kazanma.

Birinci Öğretim


Yok


YOK


Ders, öğrencilere klinik görüşme sürecinin önemini vurgulayacak ve çeşitli terapötik yaklaşımlarla uyumlu olarak derinlemesine görüşme tekniklerini keşfedecektir. Ayrıca, ders öğrencilere terapötik ilişki kurma, empati geliştirme, güçlü bir terapötik ittifak oluşturma ve klinik değerlendirme yapma becerilerini geliştirmek için fırsatlar sunacaktır. Ders ayrıca etik konuları, kültürel farklılıkları ve mesleki sorumlulukları ele alarak öğrencilerin mesleki uygulamalarında etik ve kültürel olarak duyarlı bir şekilde hareket etmelerini sağlayacaktır. Dersin amacı, öğrencilerin ileri düzey klinik görüşme becerilerini geliştirmelerini ve klinik pratikte etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin Amacı ve İçeriği
2 İleri Düzey Klinik Görüşme Tekniklerine Giriş
3 Psikopatolojiye Odaklı Görüşme Teknikleri
4 Bilişsel-Behavioral Görüşme Teknikleri
5 Psikanalitik Görüşme Teknikleri
6 Aile Odaklı Görüşme Teknikleri
7 Çocuk ve Ergenlerle Görüşme Teknikleri
8 Travma Sonrası Görüşme Teknikleri
9 İnteraktif ve Oyun Tabanlı Görüşme Teknikleri
10 Süpervizyon ve Düzeltici Geri Bildirim
11 Kültürel Farklılıklara Duyarlı Görüşme Teknikleri
12 Zorlu Durumlarla Başa Çıkma ve Empati
13 Etik Konular ve Mesleki Sorumluluklar
14 Görüşme Becerilerinin Geliştirilmesi ve Gelecek Perspektifler
15 Final Sınavı

Strupp, H. H., Butler, S. F., & Binder, J. L. (2018). The Psychotherapy of Psychosis: Developmental, Clinical, and Experiential Perspectives. Routledge.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 90 90
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek