Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
KLN511 | İleri Düzey Klinik Görüşme Teknikleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere ileri düzey klinik görüşme teknikleri konusunda bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
1 | 1 İleri düzeyde klinik görüşme tekniklerini anlama ve değerlendirme. |
2 | 2 Farklı klinik popülasyonlar için özel görüşme tekniklerini uygulama. |
3 | 3 İleri düzeyde empati ve doğru sorular sorma becerisi geliştirme. |
4 | 4 Klinik görüşme sürecinde etkili iletişim stratejilerini kullanma. |
5 | 5 Klinik görüşme sürecinde güvenli bir ortam oluşturma ve terapi hedeflerini belirleme becerisi kazanma. |
Birinci Öğretim
Yok
YOK
Ders, öğrencilere klinik görüşme sürecinin önemini vurgulayacak ve çeşitli terapötik yaklaşımlarla uyumlu olarak derinlemesine görüşme tekniklerini keşfedecektir. Ayrıca, ders öğrencilere terapötik ilişki kurma, empati geliştirme, güçlü bir terapötik ittifak oluşturma ve klinik değerlendirme yapma becerilerini geliştirmek için fırsatlar sunacaktır. Ders ayrıca etik konuları, kültürel farklılıkları ve mesleki sorumlulukları ele alarak öğrencilerin mesleki uygulamalarında etik ve kültürel olarak duyarlı bir şekilde hareket etmelerini sağlayacaktır. Dersin amacı, öğrencilerin ileri düzey klinik görüşme becerilerini geliştirmelerini ve klinik pratikte etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı ve İçeriği | ||
2 | İleri Düzey Klinik Görüşme Tekniklerine Giriş | ||
3 | Psikopatolojiye Odaklı Görüşme Teknikleri | ||
4 | Bilişsel-Behavioral Görüşme Teknikleri | ||
5 | Psikanalitik Görüşme Teknikleri | ||
6 | Aile Odaklı Görüşme Teknikleri | ||
7 | Çocuk ve Ergenlerle Görüşme Teknikleri | ||
8 | Travma Sonrası Görüşme Teknikleri | ||
9 | İnteraktif ve Oyun Tabanlı Görüşme Teknikleri | ||
10 | Süpervizyon ve Düzeltici Geri Bildirim | ||
11 | Kültürel Farklılıklara Duyarlı Görüşme Teknikleri | ||
12 | Zorlu Durumlarla Başa Çıkma ve Empati | ||
13 | Etik Konular ve Mesleki Sorumluluklar | ||
14 | Görüşme Becerilerinin Geliştirilmesi ve Gelecek Perspektifler | ||
15 | Final Sınavı |
Strupp, H. H., Butler, S. F., & Binder, J. L. (2018). The Psychotherapy of Psychosis: Developmental, Clinical, and Experiential Perspectives. Routledge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |