GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
BTT519 Elektronik Ticaret Seçmeli Ders Grubu 1 1 5.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Elektronik pazardaki yeni işletmecilik anlayış ve uygulamalarını incelemek, internette pazarlama uygulamalarını, pazar türlerini, marka geliştirmeyi, sosyal medyanın etkisini, işletme dinamiklerini, internette pazarlama karmasının oluşturulması ve pazarlama araştırması süreci konusunda bilgilendirerek, bu konuda son yıllarda yapılmış ampirik çalışmaları değerlendirmektir.


Doç.Dr. Dilek Karahoca


1 Elektronik ticaretin temel kavramlarını ve bileşenlerini açıklayabilme.
2 Elektronik ticaret modellerini ve iş modellerini analiz edebilme.
3 Elektronik ticaretin faydalarını ve sınırlamalarını değerlendirebilme.
4 Elektronik ticaret sistemlerinin tasarım ve yönetimini gerçekleştirebilme.
5 Evaluate software project management and quality assurance topics.

Birinci Öğretim


Yok


Bulunmamaktadır


Bu ders, ile öğrencilere; e-ticaret perspektifindeki dijital pazarlama, dijital reklam ve bitcoin gibi yeni ödeme araçlarının nasıl entegre oldukları noktasındaki yeni açılımlar aktarılacaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Elektronik Ticaretin gelişimini, özelliklerini incelemek
2 E ticarette bilinmesi gereken önemli kavramlar
3 Endüstri 4.0
4 İnternette ürün sınıflaması, dijital üretim
5 Dijital Pazarlama
6 Sosyal Medyanın Etkisi
7 Online Tüketici Davranışları, müşteri ilişkileri yönetimi
8 Mobil Ticaret, yeni gelişen uygulamalar
9 İnternette fiyatlandırma, elektronik ticarette ödeme yöntemleri, kripto para, bitcoin , online ihaleler
10 İnternetin dağıtım kanallarına etkisi, E lojistik, E tedarik zinciri yönetimi
11 İnternette güven, gizlilik, güvenilirlik,
12 İnternette Pazarlama araştırmaları
13 İnternette iş modellerinde melek yatırımcılık
14 Proje sunumları

1 "Electronic Commerce: A Managerial and Social Networks Perspective" - Efraim Turban, David King, Judy McKay, Peter Marshall 2 "E-commerce 2020: Business, Technology, Society" - Kenneth C. Laudon, Carol Guercio Traver 3 "Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice" - Dave Chaffey, Fiona Ellis-Chadwick



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Staj durumu bulunmamaktadır


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek