Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
HAN525 | Spor Psikolojisinde Ölçek Geliştirme (Psikometri) | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, ölçek geliştirme sürecini ve psikometriye girişi açıklamak, ölçek geliştirme için adımları öğretmek, ölçek geliştirmek için teorik temelleri incelemek, ölçek maddelerini oluşturmayı ve değerlendirmeyi öğretmek, ölçek geçerliliğini içerik ve yapı geçerliliği olarak açıklamak, kriter geçerliliği ve dışsal geçerlilik konularına değinmek, ölçek güvenirliğini iç tutarlık ve test-yeniden test güvenirliği olarak ele almak, eşdeğerlik ve bölünmüş yarılama gibi güvenirlik yöntemlerini öğretmek, ölçek adaptasyonunu dil ve kültür açısından açıklamak, ölçek uygulama ve veri analizi konularını ele almak, ölçek verilerini analiz etmek ve yorumlamak için yöntemler sunmak, ölçek geliştirme sürecinde karşılaşılan sorunları ve çözümleri tartışmak, ve spor psikolojisinde ölçek geliştirmenin uygulamalarını incelemektir.
1 | Spor psikolojisinde ölçek geliştirmenin önemini ve sürecini anlama. |
2 | Ölçek geliştirme aşamalarını takip etme ve uygulama becerisi kazanma. |
3 | Geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapma ve sonuçları yorumlama becerisi geliştirme. |
4 | Spor psikolojisi alanında kullanılan ölçekleri inceleme ve değerlendirme becerisi kazanma. |
5 | Sporcularda psikolojik özellikleri ölçme ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Bu dersin amacı, ölçek geliştirme sürecini ve psikometriye girişi açıklamak, ölçek geliştirme için adımları öğretmek, ölçek geliştirmek için teorik temelleri incelemek, ölçek maddelerini oluşturmayı ve değerlendirmeyi öğretmek, ölçek geçerliliğini içerik ve yapı geçerliliği olarak açıklamak, kriter geçerliliği ve dışsal geçerlilik konularına değinmek, ölçek güvenirliğini iç tutarlık ve test-yeniden test güvenirliği olarak ele almak, eşdeğerlik ve bölünmüş yarılama gibi güvenirlik yöntemlerini öğretmek, ölçek adaptasyonunu dil ve kültür açısından açıklamak, ölçek uygulama ve veri analizi konularını ele almak, ölçek verilerini analiz etmek ve yorumlamak için yöntemler sunmak, ölçek geliştirme sürecinde karşılaşılan sorunları ve çözümleri tartışmak, ve spor psikolojisinde ölçek geliştirmenin uygulamalarını incelemektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Ölçek Geliştirme ve Psikometriye Giriş | ||
2 | Ölçek Geliştirme Süreci ve Adımları | ||
3 | Ölçek Geliştirme İçin Teorik Temeller | ||
4 | Ölçek İtemleri: Oluşturma ve Değerlendirme | ||
5 | Ölçek Geçerliliği: İçerik ve Yapı Geçerliliği | ||
6 | Ölçek Geçerliliği: Kriter Geçerliliği ve Dışsal Geçerlilik | ||
7 | Ölçek Güvenirliği: İç Tutarlık ve Test-Yeniden Test | ||
8 | Ölçek Güvenirliği: Eşdeğerlik ve Bölünmüş Yarılama | ||
9 | Ölçek Adaptasyonu: Dil ve Kültür Adaptasyonu | ||
10 | Ölçek Adaptasyonu: Psikometrik Özellikler | ||
11 | Ölçek Uygulama ve Veri Analizi | ||
12 | Ölçek Uygulaması Sonrası Analizler ve Yorumlama | ||
13 | Ölçek Geliştirmeyle İlgili Sorunlar ve Çözümler | ||
14 | Ölçek Geliştirme ve Spor Psikolojisi Uygulamaları |
DeVellis, R. F. (2017). Scale Development: Theory and Applications (4th ed.). SAGE Publications. Streiner, D. L., & Norman, G. R. (2015). Health Measurement Scales: A Practical Guide to Their Development and Use (5th ed.). Oxford University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |