Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
HAN524 | Sporda İletişim Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, iletişimin tanımını ve önemini anlatmak, spor alanında kullanılan iletişim çeşitlerini ve modellerini öğretmek, sözlü iletişim ve beden dilinin etkisini incelemek, yazılı iletişim becerilerini ve iletişim yeteneklerini geliştirmek, empati ve dinleme becerileri üzerinde çalışmak, iletişim engellerini tanımlamak ve aşma yöntemlerini öğretmek, takım iletişimi ve işbirliği konularına değinmek, liderlik ve iletişim arasındaki ilişkiyi incelenmek, çatışma yönetimi ve uzlaşma becerilerini geliştirmek, motivasyon ve iletişim arasındaki bağı anlatmak, medya iletişimi ve sporun imajı üzerine çalışmak, iletişimde etik ve değerler konularını tartışmak, kriz iletişimi ve stres yönetimi üzerine çalışmak, ve iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Sena Nur Doğusan
1 | İletişimin spordaki önemini ve etkisini anlama. |
2 | Etkili iletişim becerilerini öğrenme ve uygulama becerisi kazanma. |
3 | Sporcularda iletişim engellerini belirleme ve çözme becerisi geliştirme. |
4 | Takım içi iletişimi geliştirme ve yönetme becerisi kazanma. |
5 | İletişim stratejilerini kullanarak sporcularda motivasyonu ve performansı artırma becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu dersin amacı, iletişimin tanımını ve önemini anlatmak, spor alanında kullanılan iletişim çeşitlerini ve modellerini öğretmek, sözlü iletişim ve beden dilinin etkisini incelemek, yazılı iletişim becerilerini ve iletişim yeteneklerini geliştirmek, empati ve dinleme becerileri üzerinde çalışmak, iletişim engellerini tanımlamak ve aşma yöntemlerini öğretmek, takım iletişimi ve işbirliği konularına değinmek, liderlik ve iletişim arasındaki ilişkiyi incelenmek, çatışma yönetimi ve uzlaşma becerilerini geliştirmek, motivasyon ve iletişim arasındaki bağı anlatmak, medya iletişimi ve sporun imajı üzerine çalışmak, iletişimde etik ve değerler konularını tartışmak, kriz iletişimi ve stres yönetimi üzerine çalışmak, ve iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | İletişimin Tanımı ve Önemi | ||
2 | Sporda İletişim Çeşitleri ve Modelleri | ||
3 | Sözlü İletişim ve Beden Dili | ||
4 | Yazılı İletişim ve İletişim Becerileri | ||
5 | Empati ve Dinleme Becerileri | ||
6 | İletişim Engelleri ve Aşma Yolları | ||
7 | Takım İletişimi ve İşbirliği | ||
8 | vize sınavı | ||
9 | Çatışma Yönetimi ve Uzlaşma | ||
10 | Motivasyon ve İletişim | ||
11 | Medya İletişimi ve Sporun İmajı | ||
12 | İletişimde Etik ve Değerler | ||
13 | Kriz İletişimi ve Stres Yönetimi | ||
14 | İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi |
Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2018). Interpersonal Communication: Relating to Others. Pearson. Yetim, A., Karacan Doğan, P., Parasız, Ö., Cengiz, R., Acet, M., Yenel, İ., & Donuk, B. (2016). Sporda etkili iletişim. Spor Yayınevi ve Kitabevi. Hargie, O. (2016). Skilled Interpersonal Communication: Research, Theory and Practice. Routledge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |