Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
HAN519 | Sürat Antrenmanına Güncel Yaklaşımlar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere sürat antrenmanının temel prensiplerini ve güncel yaklaşımlarını öğretmek, program tasarımı, teknik ve biyomekanik, istasyon ve hız çalışmaları, çeviklik ve hareketlilik eğitimi, kuvvet ve güç antrenmanı, reaksiyon ve koordinasyon, ileri teknikler, yaralanma önleme, izleme ve değerlendirme, yarışma hazırlığı, psikolojik faktörler, beslenme ve performans geliştirme gibi konuları ele almak.
1 | Sürat antrenmanının önemini ve faydalarını anlama. |
2 | Güncel sürat antrenmanı yaklaşımlarını inceleme ve değerlendirme. |
3 | Farklı sürat antrenman tekniklerini ve programlarını tasarlama becerisi kazanma. |
4 | Sürat antrenmanında doğru biyomekanik ve teknik prensipleri uygulama becerisi geliştirme. |
5 | Bireylere özelleştirilmiş sürat antrenman programları oluşturma ve yönlendirme becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Bu dersin amacı, öğrencilere sürat antrenmanının temel prensiplerini ve güncel yaklaşımlarını öğretmek, program tasarımı, teknik ve biyomekanik, istasyon ve hız çalışmaları, çeviklik ve hareketlilik eğitimi, kuvvet ve güç antrenmanı, reaksiyon ve koordinasyon, ileri teknikler, yaralanma önleme, izleme ve değerlendirme, yarışma hazırlığı, psikolojik faktörler, beslenme ve performans geliştirme gibi konuları ele almak.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Sürat Antrenmanının Temel İlkeleri | ||
2 | Sürat Antrenmanında Program Tasarımı | ||
3 | Sürat Antrenmanında Teknik ve Biyomekanik | ||
4 | Sürat Antrenmanında İstasyon ve Hız Çalışmaları | ||
5 | Sürat Antrenmanında Çeviklik ve Hareketlilik Eğitimi | ||
6 | Sürat Antrenmanında Kuvvet ve Güç | ||
7 | Sürat Antrenmanında Reaksiyon ve Koordinasyon | ||
8 | Sürat Antrenmanında İleri Teknikler | ||
9 | Sürat Antrenmanında Yaralanma Önleme | ||
10 | Sürat Antrenmanında İzleme ve Değerlendirme | ||
11 | Sürat Antrenmanında Yarışma Hazırlığı | ||
12 | Sürat Antrenmanında Psikolojik Faktörler | ||
13 | Sürat Antrenmanında Beslenme | ||
14 | Sürat Antrenmanında Performans Geliştirme |
1 Sleivert, G. G., & Taingahue, M. (2019). Science and Practice of Strength Training. Human Kinetics. 2 Cook, G. (2014). Athletic Body in Balance. Human Kinetics.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |