Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
HAN517 | Yetenek Seçimi Ve Çocuklarda Spor | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı; Bireyleri uygun spor dallarına yönlendirmek için yetenek seçimini belirlemede kullanılan testleri uygulayabilme, testlerden elde edilen verilerin sonuçlarını değerlendirebilme ve yetenek seçimi yapabilme bilgi ve becerisini öğrencilere kazandırmak.
Dr.Öğr.Üyesi Yeliz YOL
1 | Sporda yetenek seçimi ile ilgili ilkeleri açıklar |
2 | Yetenekli sporcuların özelliklerini açıklar . |
3 | Bireysel ve takım sporlarında yetenek seçimini belirlemek için kullanılan testleri uygular . |
4 | Bireysel ve takım sporlarında yetenek seçiminde kullanılan testlerden elde edilen verileri inceler (examine) ve sonuçlarını değerlendirir . |
5 | Yapısal ve psiko-sosyal özelliklerini göz önünde bulundurarak, çocukları ve gençleri uygun spor branşlarına yönlendirmek için yetenek seçimi yapar. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Dersin içeriği; Yetenek seçimi ile ilgili genel kavramlar, yetenek seçimi ilkeleri, yetenek türleri, yetenekli sporcuların özellikleri, yetenek seçimi için ön koşullar, yetenek seçimi ve sportif oyunlardaki ilkeler, yetenek seçim yöntemleri ve yetenek seçiminde kullanılan testler konularını kapsar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Sporsal yetenek kavramı, Yetenek arama ve seçme kavramlarının tanımı, farklılıkları | ||
2 | Yetenek türleri (kondisyonel ve koordinatif) ve özellikleri | ||
3 | Yetenek seçimi modelleri (farklı ülkelerinin ve araştırmacılarının modelleri) | ||
4 | Yetenek eğitiminde birey ve kurumlara düşen görevler | ||
5 | Yetenekli sporcunun özellikleri (yetenek seçiminde dikkat edilmesi gerekenler) | ||
6 | Yetenek seçiminde test seçme kriterleri ve veri elde etme yöntemleri | ||
7 | ara sınav | ||
8 | Yetenek seçimi ilkeleri | ||
9 | Yetenek seçiminde kullanılan testlerin verilerinin hesaplanması ve raporlandırılması | ||
10 | AST, DKT, KTK, DMT, MFT... test bataryaları ve normları; esneklik, sürat dayanıklılık ve kuvvet özellikleri | ||
11 | Motor (güç, kuvvet, dayanıklılık vb.) becerilerinin testleri ve normları | ||
12 | Koordinatif becerilerinin (koordinasyon, çeviklik, hareketlilik, denge vb.) becerilerinin testleri ve normları | ||
13 | Bireysel ve takım sporlarında yetenek seçim ilkeleri ve özgü testler | ||
14 | final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 8 | 4 | 32 |
Tartışma | 8 | 3 | 24 |
Makale Kritik Etme | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |