GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
IYD620 İleri Pazarlama Ve Marka Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, ileri düzey pazarlama yönetiminin ve markalamanın anlam ve önemini kavramak, pazarlama, marka ve müşteri kavramlarını anlamak ve kurumlarını, müşterileri tanımak, müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını anlamaya yönelik adımların nasıl atılacağını kavranmasını sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Serhat Dağlı


1 İleri düzey pazarlama yönetiminin ve markalamanın anlam ve önemini kavramak
2 Pazarlama, marka ve müşteri kavramlarını anlamak
3 İçinde bulundukları kurumlarını, kurumlarının hedeflerini ve müşterilerini daha iyi tanımak
4 müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını anlamaya yönelik adımların nasıl atılacağını kavranmasını sağlamak

Birinci Öğretim



Yok


Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, Stratejik düzeyde Pazarlama yönetiminin anlam ve önemini kavramak, Pazarlama yönetimi kavramını anlamak ve hem kurumu, hem de müşteriyi tanımak, müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını anlamaya yönelik adımların nasıl atılacağını kavranması konusunda bilgi sahibi olurlar.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş – Ders metodunun anlatılması
2 PAZARLAMA KAVRAMI • PAZARLAMA YÖNETİMİ STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ
3 STRATEJİK PAZARLAMA / OPERASYONEL PAZARLAMA STRATEJİK PAZARLAMA PLANI
4 PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ (PBS) , İŞLEVLERİ VE FAYDALARI
5 PAZARLAMA ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA ARAŞTIRMASININ FAYDALARI PAZARLAMA ARAŞTIRMARININ SORUMLULARI
6 PAZARLAMA KARMASI - 1
7 PAZARLAMA KARMASI - 2
8 SATIŞTA DAĞITIM VE DAĞITIM KANALLARI
9 TEMEL STRATEJİK PLANLAMA BASAMAKLARI MARKA VE MARKA YAKLAŞIMLARI
10 STRATEJİK MARKA YÖNETİMİ VE STRATEJİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ REKABET STRATEJİLERİ
11 STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ SÜRECİ: ARAŞTIRMA, BÖLÜMLERE AYIRMA, HEDEF BELİRLEME ve KONUMLANDIRMA
12 ÜRÜN YAŞAM EĞRİSİ
13 PAZARLAMADA STRATEJİK DÜŞÜNME / STRATEJİK DÜŞÜNME ZORUNLULUĞU
14 İnteraktif Yaklaşımlı Vaka Analizleri Proje Sunumları

İleri Düzey Pazarlama Stratejileri ve Marka Yönetimi Ders sunumu Derse özel olarak çeşitli kaynaklardan derlenerek hazırlanan bir sunum hazırlanmıştır.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Takım/Grup Çalışması 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Takım/Grup Çalışması 1 148 148
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek