Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
TMD515 | Moda Pazarlama | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Marka l kavramları, moda ile ilişkileri gelişimi hakkında bilimsel araştırmalar incelenir, tekstil ve moda tasarımına etkileri hakkında tartışmalar ile yeni fikirler ve çalışmalar gerçekleştirilir.
Dr. Öğr. Ü. Cantürk ÖZ
1 | Marka kavramlarını bilir |
2 | Moda sektöründe markaları analiz eder |
3 | Moda Marka bileşenlerini kavrar |
4 | Bir moda markası planlar |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Moda marka yönetimi kavramları, marka tanıtım, pazarlama, tutundurma ve performansını değerlendirme konularını kapsar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş (Tasarım, Moda ve Modayı Etkileyen Etkenler. Marka Tanımları) | ||
2 | Pazarlama Karması | ||
3 | Moda Pazarlaması | ||
4 | Marka Unsurları (Marka Kişiliği-Marka İmajı-Marka Bağlılığı) | ||
5 | Marka Unsurları (Marka Farkındalığı-Marka Çağrışımları-Marka değeri-Marka vaadi) | ||
6 | Marka Konumlandırma | ||
7 | Marka Konumlandırma | ||
8 | Vize | ||
9 | Marka stratejileri | ||
10 | Marka stratejileri | ||
11 | Marka ve Görsel Değerler | ||
12 | Marka ve Görsel Değerler | ||
13 | Sunu | ||
14 | Sunu | ||
15 | Final Sınavı |
Moda Sistemi-Roland Barthes Tuhaf - Marka Yönetimi- M. İmer Özer Marka Deneyimi Yaratmak-Darren Coleman Marka ve Marka Stratejileri-Çağatan Taşkın Derinliğine Marka-Muhterem İlgüner Marka ve Marka Özgünlüğü – Uygulamalı-Kazım Dağ Marka Yönetimi-Nurhan Babür Tosun Marka Yönetimi-Mehmet Baş Marka Kişiliği-Mevlüt Sedat Dönmez Marka Kültürü-Debbie Millman Marka Yönetimi-Bülent Demirdağ Marka Değeri ve Marka Değerlemede Kullanılan Finansal Yöntemler-Osman Barlas Bursalı `AKTUĞLU, I., Marka Yönetim Süreci ve Tanıtımın Rolü, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi. BUREAU, J., Brand Managment-Planning and Control, DUFFY, N., Aşkla Yaratılan Markalar ELİTOK, B., Hadi Markalaşalım, UZUĞ, F., Markan Kadar Konuş Marka İletişimi Stratejileri; WERNER,K., Markaların Kara Kitabı RANDALL, G., Markalaştırma, RIES AL, L., Markaların Evrimi, TOMLINSON, J., Küreselleşme ve Kültür TUTAR, H., Küreselleşme Sürecinde İşletme Yönetimi, PRINGLE, H., Marka Ruhu, MORGAN, A., İçimizdeki Korsan, Çivitçi Sule, ` Moda Pazarlama `, Noble Publishing, Ankara Philip Kotler: `Marketing Basics Questions and answers today` (William Hope Sensoy), Optimist Publishing, London, 2009 Philip Kotler and Waldemar Pfoertsch, `B2B Brand Management`, Media Cat Publications, 2010 Kabukcu Arslan, E. 2017, E Moda Pazarlama, Detay Yayıncılık Arslan, K. 2019. Moda Pazarlaması, Detay Yayıncılık BERNA ERSOY 2002 Moda pazarlamasının önemi ve moda sanayiinden bir örnek: Vakko TUĞÇE OZANSOY ÇADIRCI 2009 Moda ürünlerinin pazarlanmasında sosyo-psikolojik faktörlerin tüketici tercihleri ile ilişkisi üzerine bir pilot araştırma FERHAT DUMANLI 2014 Moda pazarlamada tasarım ve uyumun önemi EVRİM KABUKCU 2015 Moda pazarlamasında bitmiş ürünlerin tasarımına ilişkin uzman görüşleri analizi ve IPMS modeli BESTE DEMİRTAŞ 2019 Moda pazarlamasında tüketicinin renk tercihinde benlik kavramının rolü: Giyim sektöründe bir araştırma
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Proje Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |