Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
TMD514 | Sergileme Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bir tekstil ülkesi olarak müzelerimizde sahip olduğumuz tarihi tekstillerimiz, halı, kilim gibi kültürel varlıklarımızın önemi kavratılarak, daha sonraki nesillere ulaşmasının önemi ve anlamı anlatılır. Tekstil eserleri koruyabilmek, restore edebilmek için uluslararası düzeye ulaşmış laboratuvarlarda kullanılan en son yöntemler, araç ve gereçler tanıtılır. Ülkemizde çok iyi bilinmeyen bu eğitimi almaları için öğrencilere yol gösterilir.
1 | Tekstil eserlerimizin tarihsel, fiziksel ve estetik bütünlüklerinin korunmasının gereği öğrenilir. |
2 | Tahrip olmuş eserlerdeki fiziksel, kimyasal ve biyolojik bozulmaların ayırt edilmesi öğrenilir. |
3 | Tekstilleri depolama ve sergilemelerde dikkat edilecek konular öğrenilir. |
4 | Teorik olarak lif analizi, boyarmadde analizi, ışık haslığı testi ile nem ve Ph tespitinin yapılması öğrenilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Öğrenciye Konservasyon kavramını tanıtmak, tarihi tekstil ürünlerindeki konservatif işlemler hakkında bilgi edinmesini sağlamak ve bu amaçla çeşitli uygulamalar yaptırmak.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Tekstilleri Koruma Yöntemleri- KAYIT | ||
2 | Tekstillerin İklim Kontrolü- ÇEVRE | ||
3 | Tekstile Yapılan işlemler-1 TEMİZLİK | ||
4 | Tekstile Yapılan işlemler-2 DEPOLAMA | ||
5 | Tekstile Yapılan işlemler-3 SERGİLEME | ||
6 | Hanedan Türbelerindeki Sanduka Örtülerinin Onarım Aşamaları | ||
7 | Tekstil Eserlerinin Konservasyon ve Restorasyon Aşamaları | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Hanedan Türbelerinde Bulunmuş Kaftanlar | ||
10 | Eskimiş Sanduka Örtülerinin Yerinden Taşınması | ||
11 | Mihrişah Sultan Türbesinin Sanduka Örtülerinin Konservasyonu | ||
12 | Sanat Eserleri Üzerindeki İlk Değerlendirmeler | ||
13 | Onarılacak Tekstiller Üzerinde Yapılacak Testler | ||
14 | Tekstillerin Konservasyonu |
Harold F.Mailand and Dorothy Stites Alig, Preserving Textiles, A Guide for Nonspecialist Indianapolis Museum of Art, 1999
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 139 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |