| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| TMD506 | Tekstilde Moda Marka Ve Stil İlişkileri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere tekstilde moda, marka ve stil ilişkilerini anlatmak, moda sektörünün işleyişini ve trendlerini anlamalarını sağlamak.
| 1 | Moda, marka ve stil kavramlarını anlama ve analiz etme becerisi geliştrimek. |
| 2 | Moda markalarının stil oluşturma süreçlerini inceleme ve değerlendirme yetkinliği kazandırmak. |
| 3 | Moda markalarının tüketici davranışlarını etkileme stratejilerini anlama ve yorumlama becerisi geliştirmek. |
| 4 | Moda endüstrisindeki trendleri ve değişimleri analiz etme ve yorumlama yetkinliği kazanmak. |
| 5 | Moda markası yönetimi ve stil oluşturma stratejilerini planlama ve uygulama yetkinliği geliştirmek. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Öğrencilere moda pazarlaması, marka yönetimi ve stil oluşturma konularında bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Moda, Marka ve Stil Kavramları | ||
| 2 | Moda Tarihine Genel Bakış | ||
| 3 | Moda Endüstrisi ve Trend Analizi | ||
| 4 | Moda Pazarlaması ve Marka Yönetimi | ||
| 5 | Moda Sektöründe Tüketicinin Rolü | ||
| 6 | Moda ve Kültürün Etkileşimi | ||
| 7 | Moda ve Sosyal Medya İlişkisi | ||
| 8 | Moda Trendleri ve Sezonluk Döngü | ||
| 9 | Moda ve Sürdürülebilirlik | ||
| 10 | Moda Tasarımında Yaratıcılık | ||
| 11 | Moda Koleksiyonu Geliştirme | ||
| 12 | Moda Stilinin Oluşturulması | ||
| 13 | Moda Defileleri ve Etkinlikleri | ||
| 14 | Ders Değerlendirmesi, Final Sınavı Hazırlığı |
Barnes, R. (2018). Fashion Theory: An Introduction. Routledge. Kawamura, Y. (2017). Fashion-ology: An Introduction to Fashion Studies (3rd ed.). Bloomsbury Academic. Moeran, B. (2016). Asian Brand Strategy: How Asia Builds Strong Brands. Palgrave Macmillan. Davis, F. (2017). Fashion, Culture, and Identity (2nd ed.). University of Chicago Press. Entwistle, J., & Rocamora, A. (2015). The Fashioned Body: Fashion, Dress, and Modern Social Theory (2nd ed.). Polity.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 150 | ||
| ÖÇ 1 |
| ÖÇ 2 |
| ÖÇ 3 |
| ÖÇ 4 |
| ÖÇ 5 |