| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| SPR514 | Spor Psikolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı; egzersiz ve spor psikolojisinin uygulama alanlarını öğrenmek, spor psikolojinin amaçlarına ve konularına paralel olarak içeriklerin tanımlayabilmektir.
Dr. Öğr. Üy. Esen KIZILDAĞ KALE
| 1 | Bu dersin sonunda öğrenci, spor psikolojisi ile ilgili temel kavramları bilir. |
| 2 | Spor psikolojisi ile ilgili araştırma yöntemlerini öğrenir. |
| 3 | Spor psikolojisi ve işlevi ile ilgili olarak yönelik bilgi sahibi olur. |
| 4 | Spor psikolojisi ile ilgili araştırmaları takip eder ve fikir sahibi olur. |
| 5 | Spor psikolojisinin diğer bilim dalları ile ilişkisini keşfeder. |
Birinci Öğretim
Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Yok
Spor psikolojisinin tanımı, tarihçesi, konuları ve amaçlarının detaylı bir şekilde incelenmesi, bu konuların spor ortamında irdelenmesini içermektedir.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Spor psikolojisinin tanımı, içeriği, konuları ve amaçları hakkında bilgi. | ||
| 2 | Spor psikolojisinin çalışma alanları ve spor psikolojisinin tarihçesi. | ||
| 3 | Uyarılmışlık, Kaygı, Korku ve Stres kavramları ve ilgili Kuramlar | ||
| 4 | Stres ve stresle başa çıkma yöntemleri | ||
| 5 | Sporda zihinsel antrenman (İmgeleme) | ||
| 6 | Hedef Belirleme | ||
| 7 | Sporda dikkat ve konsantrasyon | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Sporda güdülenme (motivasyon) ve güdülenme türleri | ||
| 10 | Grup bütünlüğü ve grup bütünlüğünün oluşturulması | ||
| 11 | Liderlik ve Liderlik Kuramları | ||
| 12 | İletişim ve Antrenör –sporcu iletişimi | ||
| 13 | Yeterlik ve Kendine Güven | ||
| 14 | Çocuk sporlarının psikolojik boyutu | ||
| 15 | Final Sınavı |
Tiryaki, Ş. (2000). Spor Psikolojisi, Kavramlar Ve Uygulama. Mersin: Eylül Kitap ve Yayınevi. Koruç, Z., & Şahin, M. (2015). Egzersiz ve Spor Psikolojisinin Temelleri. Nobel Yayınevi. Cox, R.H. (1994). Sport Psychology Concepts and Applications. Dubuque :Wm. C. Brown Publishers. Andersen, M. B. (2005). Sport Psychology in Practice. Campain IL: Human Kinetic Books.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Staj yoktur.
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Tartışma | 1 | 10 | 10 |
| Takım/Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
| Rapor Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
| Rapor Sunma | 2 | 15 | 30 |
| Makale Kritik Etme | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 144 | ||
| ÖÇ 1 |
| ÖÇ 2 |
| ÖÇ 3 |
| ÖÇ 4 |
| ÖÇ 5 |