Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
SYB532 | Research Methods In Socıal Scıence | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilere sosyal bilimlerde araştırma yapabilme becerisi kazandırmak ve araştırma yöntemleri konusunda temel bilgiler sunmaktır. Öğrenciler, araştırma tasarımı, veri toplama yöntemleri, veri analizi ve araştırma raporu yazma konularında bilgi ve yeteneklerini geliştirecektir.
1 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirmek. |
2 | Sosyal bilimlerde veri toplama ve analiz tekniklerini öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanmak. |
3 | Araştırma soruları formüle etme ve araştırma tasarımı yapma becerisi geliştirmek. |
4 | Araştırma verilerini analiz etme ve yorumlama yetkinliği kazanmak. |
5 | Araştırma sonuçlarını raporlama ve sunma yetkinliği geliştirmek. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu dersin amacı, öğrencilere sosyal bilimlerde araştırma yapabilme becerisi kazandırmak ve araştırma yöntemleri konusunda temel bilgiler sunmaktır. Öğrenciler, araştırma tasarımı, veri toplama yöntemleri, veri analizi ve araştırma raporu yazma konularında bilgi ve yeteneklerini geliştirecektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Araştırma Yöntemlerine Giriş | ||
2 | Araştırma Tasarımı ve Planlama | ||
3 | Veri Toplama Yöntemleri | ||
4 | Anketler ve Ölçekler | ||
5 | Nitel Araştırma Yöntemleri | ||
6 | Nicel Araştırma Yöntemleri | ||
7 | Örnekleme ve Örneklem Seçimi | ||
8 | Veri Analizi ve İstatistiksel Yöntemler | ||
9 | Araştırma Etik ve Sorunları | ||
10 | Literatür Taraması ve Kaynak Değerlendirme | ||
11 | Hipotez Oluşturma ve Test Etme | ||
12 | Araştırma Makalesi Yazma Süreci | ||
13 | Araştırma Sunumu ve İletişimi | ||
14 | Ders Değerlendirmesi, Final Sınavı Hazırlığı |
Neuman, W. L. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson. Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Sage Publications. Sekaran, U., & Bougie, R. (2016). Research Methods for Business: A Skill-Building Approach. Wiley. Babbie, E. (2016). The Practice of Social Research. Cengage Learning. Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2018). How to Design and Evaluate Research in Education. McGraw-Hill Education.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |