GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
SYB532 Research Methods In Socıal Scıence Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilere sosyal bilimlerde araştırma yapabilme becerisi kazandırmak ve araştırma yöntemleri konusunda temel bilgiler sunmaktır. Öğrenciler, araştırma tasarımı, veri toplama yöntemleri, veri analizi ve araştırma raporu yazma konularında bilgi ve yeteneklerini geliştirecektir.



1 Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirmek.
2 Sosyal bilimlerde veri toplama ve analiz tekniklerini öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanmak.
3 Araştırma soruları formüle etme ve araştırma tasarımı yapma becerisi geliştirmek.
4 Araştırma verilerini analiz etme ve yorumlama yetkinliği kazanmak.
5 Araştırma sonuçlarını raporlama ve sunma yetkinliği geliştirmek.

Birinci Öğretim


yok


yok


Bu dersin amacı, öğrencilere sosyal bilimlerde araştırma yapabilme becerisi kazandırmak ve araştırma yöntemleri konusunda temel bilgiler sunmaktır. Öğrenciler, araştırma tasarımı, veri toplama yöntemleri, veri analizi ve araştırma raporu yazma konularında bilgi ve yeteneklerini geliştirecektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Araştırma Yöntemlerine Giriş
2 Araştırma Tasarımı ve Planlama
3 Veri Toplama Yöntemleri
4 Anketler ve Ölçekler
5 Nitel Araştırma Yöntemleri
6 Nicel Araştırma Yöntemleri
7 Örnekleme ve Örneklem Seçimi
8 Veri Analizi ve İstatistiksel Yöntemler
9 Araştırma Etik ve Sorunları
10 Literatür Taraması ve Kaynak Değerlendirme
11 Hipotez Oluşturma ve Test Etme
12 Araştırma Makalesi Yazma Süreci
13 Araştırma Sunumu ve İletişimi
14 Ders Değerlendirmesi, Final Sınavı Hazırlığı

Neuman, W. L. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson. Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Sage Publications. Sekaran, U., & Bougie, R. (2016). Research Methods for Business: A Skill-Building Approach. Wiley. Babbie, E. (2016). The Practice of Social Research. Cengage Learning. Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2018). How to Design and Evaluate Research in Education. McGraw-Hill Education.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 72 72
Final Sınavı 1 76 76
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek