| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| SYB519 | Devlet Kuramlarında Yeni Tartışmalar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere devlet kuramlarında ortaya çıkan yeni tartışmaları tanıtmak, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve farklı perspektifleri analiz etmelerini sağlamaktır.
| 1 | Devlet kuramlarının temel kavram ve teorilerini anlama ve analiz etme becerisi geliştirmek. |
| 2 | Yeni ve güncel tartışmaları takip ederek, devlet kuramlarındaki yenilikçi yaklaşımları değerlendirme yetkinliği kazanmak. |
| 3 | Farklı disiplinlerden gelen perspektifleri birleştirerek, devletin rolü, işlevi ve dönüşümü üzerine derinlemesine düşünebilme yetkinliği geliştirmek. |
| 4 | Devlet kuramlarındaki eleştirel yaklaşımları anlama ve analiz etme yetkinliği kazanmak. |
| 5 | Yeni tartışmalara katkı sağlayacak şekilde devlet kuramlarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi geliştirmek. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu dersin amacı, öğrencilere devlet kuramlarında ortaya çıkan yeni tartışmaları tanıtmak, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve farklı perspektifleri analiz etmelerini sağlamaktır.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş ve Dersin Tanıtımı | ||
| 2 | Geleneksel Devlet Kuramlarının Eleştirisi | ||
| 3 | Postmodern Devlet Kuramları | ||
| 4 | Yeni Akılcılık ve Neo-Rasyonalizm | ||
| 5 | Yeni Siyasal Ekonomi Yaklaşımları | ||
| 6 | Feminist Devlet Kuramları | ||
| 7 | Çevreci ve Yeşil Devlet Kuramları | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | İslami Devlet Kuramları | ||
| 10 | Postkolonyal Devlet Kuramları | ||
| 11 | Yeni Demokrasi ve Katılımcı Kuramlar | ||
| 12 | Toplumsal Hareketler ve Devlet | ||
| 13 | Sınırötesi ve Ağ Devlet Kuramları | ||
| 14 | Sonuç ve Değerlendirme | ||
| 15 | Final Sınavı |
Clegg, S. R., & Rhodes, R. A. W. (Eds.). (2007). Rethinking governance of the welfare state: Theoretical perspectives. Edward Elgar Publishing. Swedberg, R. (Ed.). (2005). Theorizing in social science: The context of discovery. Stanford University Press
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
| Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 150 | ||
| ÖÇ 1 |
| ÖÇ 2 |
| ÖÇ 3 |
| ÖÇ 4 |
| ÖÇ 5 |