Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
PSL508 | Pozitif Psikoloji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, pozitif psikolojinin temel kavramlarını ve uygulamalarını öğrencilere sunarak, bireylerin ve toplumun psikolojik refahını artırmaya yönelik stratejileri anlamalarını sağlamaktır. Ders, pozitif duygular, güçlü yönler, iyilik hali, mutluluk, anlam ve amaç gibi pozitif psikoloji konularını ele alarak öğrencilere psikolojik sağlığın geliştirilmesi ve yaşam kalitesinin artırılması için pratik araçlar sunmayı hedeflemektedir.
1 | Pozitif psikoloji alanındaki temel kavramları ve teorileri anlama ve analiz etme becerisi geliştirme. |
2 | İnsanların mutluluk, refah, güçlü yanlar ve anlam arayışı gibi pozitif yönlerini inceleme yetkinliği kazanma. |
3 | Pozitif duygular, iyilik hali ve yaşam memnuniyeti gibi konuları anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme. |
4 | Pozitif psikoloji uygulamalarını keşfetme ve bu alanla ilgili araştırmaları inceleme yetkinliği geliştirme. |
5 | Pozitif psikoloji prensiplerini günlük yaşamda ve farklı alanlarda uygulama becerisi geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste pozitif psikolojinin ilgi alanları, duyguları anlamak, mutluluk, iyi oluş, öz-yeterlik, otantiklik, psikolojik sağlamlık gibi temel konular ele alınacak, pozitif psikoloji uygulamaları incelenecektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Pozitif Psikolojiye Giriş | ||
2 | Mutluluk ve İyi Yaşam | ||
3 | Pozitif Duygular ve Pozitif Deneyimler | ||
4 | İyilik ve Empati | ||
5 | İyi İlişkiler ve Sosyal Bağlar | ||
6 | Güçlü Yönler ve Yetenekler | ||
7 | Akış ve Zihinsel Sağlık | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Anlam ve Amaç | ||
10 | Başarı ve Öz Yeterlilik | ||
11 | Stres Yönetimi ve Dayanıklılık | ||
12 | Pozitif Eğitim ve Öğrenme | ||
13 | İyilik Hali ve Toplumsal İyilik | ||
14 | Pozitif Psikolojide Gelecek Araştırmalar ve Uygulamalar | ||
15 | Final Sınavı |
1 Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (2014). Positive Psychology: An Introduction (Vol. 1). Springer. 2 Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Character Strengths and Virtues: A Handbook and Classification. Oxford University Press
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Tartışma | 6 | 1 | 6 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Gözlem | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 2 | 4 | 8 |
Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |