GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
PSL508 Pozitif Psikoloji Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, pozitif psikolojinin temel kavramlarını ve uygulamalarını öğrencilere sunarak, bireylerin ve toplumun psikolojik refahını artırmaya yönelik stratejileri anlamalarını sağlamaktır. Ders, pozitif duygular, güçlü yönler, iyilik hali, mutluluk, anlam ve amaç gibi pozitif psikoloji konularını ele alarak öğrencilere psikolojik sağlığın geliştirilmesi ve yaşam kalitesinin artırılması için pratik araçlar sunmayı hedeflemektedir.



1 Pozitif psikoloji alanındaki temel kavramları ve teorileri anlama ve analiz etme becerisi geliştirme.
2 İnsanların mutluluk, refah, güçlü yanlar ve anlam arayışı gibi pozitif yönlerini inceleme yetkinliği kazanma.
3 Pozitif duygular, iyilik hali ve yaşam memnuniyeti gibi konuları anlama ve değerlendirme becerisi geliştirme.
4 Pozitif psikoloji uygulamalarını keşfetme ve bu alanla ilgili araştırmaları inceleme yetkinliği geliştirme.
5 Pozitif psikoloji prensiplerini günlük yaşamda ve farklı alanlarda uygulama becerisi geliştirme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste pozitif psikolojinin ilgi alanları, duyguları anlamak, mutluluk, iyi oluş, öz-yeterlik, otantiklik, psikolojik sağlamlık gibi temel konular ele alınacak, pozitif psikoloji uygulamaları incelenecektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Pozitif Psikolojiye Giriş
2 Mutluluk ve İyi Yaşam
3 Pozitif Duygular ve Pozitif Deneyimler
4 İyilik ve Empati
5 İyi İlişkiler ve Sosyal Bağlar
6 Güçlü Yönler ve Yetenekler
7 Akış ve Zihinsel Sağlık
8 Ara Sınav
9 Anlam ve Amaç
10 Başarı ve Öz Yeterlilik
11 Stres Yönetimi ve Dayanıklılık
12 Pozitif Eğitim ve Öğrenme
13 İyilik Hali ve Toplumsal İyilik
14 Pozitif Psikolojide Gelecek Araştırmalar ve Uygulamalar
15 Final Sınavı

1 Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (2014). Positive Psychology: An Introduction (Vol. 1). Springer. 2 Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Character Strengths and Virtues: A Handbook and Classification. Oxford University Press



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 2 26
Tartışma 6 1 6
Soru-Yanıt 10 1 10
Gözlem 2 2 4
Makale Kritik Etme 2 4 8
Bireysel Çalışma 13 2 26
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Okuma 13 2 26
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek