GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
IST514 Müşteri İlişkileri Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, müşteri ilişkileri yönetiminin temel kavramlarını, stratejilerini ve uygulama alanlarını tanıtarak öğrencilerin müşteri odaklı düşünme, müşteri sadakatini artırma ve işletmelerde rekabet avantajı oluşturma becerilerini geliştirmektir.


Dr. Öğr. Üyesi Serhat Dağlı


1 Öğrenciler, müşteri ilişkileri yönetiminin temel kavramlarını ve stratejilerini açıklayabilir.
2 Öğrenciler, müşteri segmentasyonu, sadakati ve veri tabanlı CRM uygulamalarını analiz edebilir.
3 Öğrenciler, CRM teknolojilerini ve uygulamalarını işletme performansını artıracak şekilde değerlendirebilir.

Birinci Öğretim



Yok


Ders kapsamında müşteri ilişkileri yönetiminin tarihsel gelişimi, CRM’in işletmelerdeki rolü, müşteri değeri ve sadakati, müşteri segmentasyonu, dijital CRM uygulamaları, veri tabanlı pazarlama, müşteri şikayet yönetimi ve CRM teknolojileri ele alınır. Ayrıca farklı sektörlerden vaka analizleri ile CRM’in işletme performansına katkısı incelenir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 CRM’in tanımı, önemi ve tarihçesi
2 Müşteri odaklı işletme stratejileri, değer yaratma
3 Demografik, psikografik ve davranışsal segmentasyon
4 Sadakat programları, müşteri yaşam boyu değeri
5 Müşteri verisi toplama, analiz ve raporlama
6 E-posta, sosyal medya ve mobil CRM araçları
7 Şikayet işleme süreçleri ve çözüm stratejileri
8 Ara Sınav
9 Yazılım çözümleri, bulut tabanlı sistemler, analitik araçlar
10 Etkileşim noktaları, deneyim tasarımı, geri bildirim
11 CRM’in satış, pazarlama ve müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi
12 CRM projelerinin planlanması ve uygulanması
13 KPI’lar, performans ölçütleri ve raporlama yöntemleri
14 Farklı sektörlerden CRM vaka analizleri ve çözüm önerileri
15 Öğrenci sunumları ve dersin genel değerlendirmesi

Ders için çeşitli kaynaklardan derlenerek hazırlanan özel bir sunum bulunmaktadır.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Takım/Grup Çalışması 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Takım/Grup Çalışması 1 148 148
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek