Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
HAN507 | Sporda Beslenme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilere spor alanında beslenme konusunda temel bilgileri sağlamak ve sporcuların performansını desteklemek için uygun beslenme stratejilerini öğretmektir. Ders, makro ve mikro besin öğeleri, enerji dengesi, hidrasyon, spor öncesi ve sonrası beslenme, spor performansını etkileyen besinler ve sporcu beslenme planlaması gibi konuları içermektedir.
1 | Sporda beslenmenin temel prensiplerini ve beslenme ihtiyaçlarını anlama. |
2 | Gain the skills to design and implement nutrition programs for different athletes. |
3 | Evaluate nutrition factors that affect sports performance. |
4 | Sporcuların enerji gereksinimlerini, sıvı dengesini ve besin takviyelerini yönetme becerisi geliştirme. |
5 | Beslenme stratejilerinin performans artışı, iyileşme ve genel sağlık üzerindeki etkilerini değerlendirme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu dersin amacı, öğrencilere spor alanında beslenme konusunda temel bilgileri sağlamak ve sporcuların performansını desteklemek için uygun beslenme stratejilerini öğretmektir. Ders, makro ve mikro besin öğeleri, enerji dengesi, hidrasyon, spor öncesi ve sonrası beslenme, spor performansını etkileyen besinler ve sporcu beslenme planlaması gibi konuları içermektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Beslenme ve Spor Performansı | ||
2 | Makro ve Mikro Besin Öğeleri | ||
3 | Enerji Dengesi ve Metabolizma | ||
4 | Hidrasyon ve Sıvı Denge | ||
5 | Spor Öncesi ve Sonrası Beslenme | ||
6 | Karbonhidratlar ve Spor Performansı | ||
7 | Proteinler ve Spor Performansı | ||
8 | Yağlar ve Spor Performansı | ||
9 | Vitaminler ve Mineraller | ||
10 | Sporcu Beslenme Planlaması | ||
11 | Kilo Kontrolü ve Vücut Kompozisyonu | ||
12 | Sporcu Beslenmesinde Takviyeler | ||
13 | Yaralanma ve İyileşme Dönemi | ||
14 | Sporcu Beslenmesinde Güncel Konular |
1 Dunford, M., & Doyle, J. A. (2015). Nutrition for Sport and Exercise. Cengage Learning. 2 Rodriguez, N. R., Di Marco, N. M., & Langley, S. (Eds.). (2009). American Dietetic Association Complete Food and Nutrition Guide. Houghton Mifflin Harcourt.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 76 | 76 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |