Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
HAN503 | Kinantropometri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilere kinantropometri, vücut kompozisyonu, yetenek seçimi konularında temel kavramları öğretmektir. Dersin amaçlarından biri de öğrencilerin, vücut kompozisyonunun belirlenmesinde kullanılan yöntemleri tanımalarını sağlamak ve başlıca ölçüm yöntemlerini uygulayabilme becerilerini geliştirmektir.
Doç.Dr. Türker BIYIKLI
1 | Bu dersin sonunda öğrenci; Kinantropometri ve vücut kompozisyonu hakkındaki temel kavramları açıklar. |
2 | Egzersiz, vücut kompozisyonu ve spor performansı arasındaki ilişkileri açıklar. |
3 | Vücut kompozisyonunu sağlık ve sporla ilişkili olarak değerlendirir. |
4 | Bireylerin somatotipini belirleyip değerlendirir. |
5 | Temel antropometrik teknikleri uygulayıp vücut kompozisyonunu belirleyebilir. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
İnsan vücut yapısının hareket ve spora bağlı olarak değişimini; somatotip, vücut endisleri ve kompozisyonu kavramlarını ve bunlara ait temel antropometrik ölçüm teknikleri ile yetenek seçimi konularını içerir. Ayrıca, DEXA, hidrostatik tartım, BODPOD gibi ileri ölçüm tekniklerine de değinilmektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Kinantropometriye genel bakış | ||
2 | LAB: Ağırlık ve boy ölçümleri | ||
3 | LAB: Çap ölçümleri | ||
4 | LAB: Çevre ölçümleri I | ||
5 | LAB: Çevre ölçümleri II | ||
6 | LAB: Çevre ölçümleri III | ||
7 | LAB: Deri kıvrım kalınlıkları I | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | LAB: Deri kıvrım kalınlıkları II | ||
10 | Vücut kompozisyonu değerlendirme yöntemleri ve kestirim formülleri | ||
11 | Somatotip ve performans | ||
12 | Yetenek seçimi I | ||
13 | Yetenek seçimi II | ||
14 | Genel Sınav Hazırlığı | ||
15 | final sınavı |
Bloomfield, J., Ackland, T.R., Elliot, B.C. (1994). Applied Anatomy and Biomechanics In Sport. Blackwell Scientific Pub., London.Carter JE, Heath BH (1990). Somatotyping ? Development and applications. Cambridge Studies in Biological Anthropology. Cambridge. Cambridge University Press.Coelho e Silva MJ, Figueiredo AJ, Sobral F, Ronque EV, Malina RM (2010). Cineantropometria ? Curso Básico. Coimbra. Lohman T, Roche A, Martorell R (1988). Anthropometric Standardization Reference Manual. Human Kinetics. Champaign, Illinois.Malina R, Bouchard C, Bar-Or (2004). Growth, Maturation and Physical Activity. Human Kinetics. Champaign, Illinois.Roche A, Sun S (2003). Human Growth ? assessment and interpretation. Cambridge. Cambridge University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Gözlem | 2 | 10 | 20 |
Alan Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Rapor Sunma | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |