GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
HAN503 Kinantropometri Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı; öğrencilere kinantropometri, vücut kompozisyonu, yetenek seçimi konularında temel kavramları öğretmektir. Dersin amaçlarından biri de öğrencilerin, vücut kompozisyonunun belirlenmesinde kullanılan yöntemleri tanımalarını sağlamak ve başlıca ölçüm yöntemlerini uygulayabilme becerilerini geliştirmektir.


Doç.Dr. Türker BIYIKLI


1 Bu dersin sonunda öğrenci; Kinantropometri ve vücut kompozisyonu hakkındaki temel kavramları açıklar.
2 Egzersiz, vücut kompozisyonu ve spor performansı arasındaki ilişkileri açıklar.
3 Vücut kompozisyonunu sağlık ve sporla ilişkili olarak değerlendirir.
4 Bireylerin somatotipini belirleyip değerlendirir.
5 Temel antropometrik teknikleri uygulayıp vücut kompozisyonunu belirleyebilir.

Birinci Öğretim


YOK


yok


İnsan vücut yapısının hareket ve spora bağlı olarak değişimini; somatotip, vücut endisleri ve kompozisyonu kavramlarını ve bunlara ait temel antropometrik ölçüm teknikleri ile yetenek seçimi konularını içerir. Ayrıca, DEXA, hidrostatik tartım, BODPOD gibi ileri ölçüm tekniklerine de değinilmektedir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Kinantropometriye genel bakış
2 LAB: Ağırlık ve boy ölçümleri
3 LAB: Çap ölçümleri
4 LAB: Çevre ölçümleri I
5 LAB: Çevre ölçümleri II
6 LAB: Çevre ölçümleri III
7 LAB: Deri kıvrım kalınlıkları I
8 ARA SINAV
9 LAB: Deri kıvrım kalınlıkları II
10 Vücut kompozisyonu değerlendirme yöntemleri ve kestirim formülleri
11 Somatotip ve performans
12 Yetenek seçimi I
13 Yetenek seçimi II
14 Genel Sınav Hazırlığı
15 final sınavı

Bloomfield, J., Ackland, T.R., Elliot, B.C. (1994). Applied Anatomy and Biomechanics In Sport. Blackwell Scientific Pub., London.Carter JE, Heath BH (1990). Somatotyping ? Development and applications. Cambridge Studies in Biological Anthropology. Cambridge. Cambridge University Press.Coelho e Silva MJ, Figueiredo AJ, Sobral F, Ronque EV, Malina RM (2010). Cineantropometria ? Curso Básico. Coimbra. Lohman T, Roche A, Martorell R (1988). Anthropometric Standardization Reference Manual. Human Kinetics. Champaign, Illinois.Malina R, Bouchard C, Bar-Or (2004). Growth, Maturation and Physical Activity. Human Kinetics. Champaign, Illinois.Roche A, Sun S (2003). Human Growth ? assessment and interpretation. Cambridge. Cambridge University Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 1 10 10
Takım/Grup Çalışması 2 10 20
Gözlem 2 10 20
Alan Çalışması 4 5 20
Rapor Hazırlama 2 10 20
Rapor Sunma 2 5 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Ev Ödevi 2 5 10
Toplam İş Yükü (saat) 144

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek