GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ISY518 Kalite Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Öğrencilere kalite kavramını, kalite yönetim sistemlerini ve kalite iyileştirme tekniklerini tanıtmak. Kalite kontrol, müşteri memnuniyeti ve sürekli iyileştirme süreçleri hakkında bilgi kazandırmak. Modern işletmelerde kalite yönetiminin stratejik önemini kavratmak.



1 Öğrenci, kalite yönetiminin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilir.
2 Öğrenci, kalite standartlarını (ISO, EFQM vb.) ve kalite kontrol tekniklerini tanıyabilir ve uygulayabilir.
3 Öğrenci, süreç yönetimi ve sürekli iyileştirme yöntemlerini iş yaşamındaki problemlere uyarlayabilir.

Birinci Öğretim


yok


Ders kapsamında vaka analizleri ve uygulamalara ağırlık verilmesi önerilir. Kalite yönetimi uygulamalarına ilişkin güncel örneklerin incelenmesi öğrenmeyi destekler.


Kalite kavramı ve tarihsel gelişimi Toplam Kalite Yönetimi (TKY) ilkeleri Kalite standartları (ISO 9000 serisi, EFQM modeli vb.) Kalite kontrol teknikleri Süreç yönetimi ve sürekli iyileştirme (Kaizen, PDCA döngüsü) İstatistiksel kalite kontrol yöntemleri Müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesi Liderlik ve çalışan katılımı Kalite maliyetleri ve performans ölçütleri Stratejik kalite yönetimi uygulamaları


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Kalite kavramı ve tarihsel gelişimi Anlatım, tartışma Temel işletme kavramlarının tekrar edilmesi
2 Toplam Kalite Yönetimi (TKY) ilkeleri Anlatım, örnek olay analizi TKY ile ilgili makale okuma
3 Kalite standartlarına giriş (ISO 9000 serisi) Anlatım, uygulama ISO standartları hakkında araştırma
4 EFQM modeli ve uygulamaları Anlatım, grup tartışması EFQM üzerine kısa rapor hazırlama
5 Kalite kontrol teknikleri Anlatım, uygulama Örnek kalite kontrol araçlarını inceleme
6 Süreç yönetimi ve sürekli iyileştirme Anlatım, vaka analizi Kaizen ve PDCA döngüsü üzerine çalışma
7 İstatistiksel kalite kontrol yöntemleri Anlatım, uygulama İstatistiksel yöntemlere hazırlık
8 Ara sınav ve tekrar Sınav, tartışma Önceki haftaların tekrar edilmesi
9 Müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesi Anlatım, vaka analizi Hizmet kalitesi ölçüm yöntemlerini inceleme
10 Liderlik ve çalışan katılımı Anlatım, grup tartışması Liderlik stilleri araştırma
11 Kalite maliyetleri Anlatım, örnek problem çözümü Kalite maliyetleri örnekleri
12 Performans ölçütleri Anlatım, uygulama İşletmelerde performans ölçümü üzerine okuma
13 Stratejik kalite yönetimi uygulamaları Anlatım, proje sunumu Stratejik kalite örnekleri inceleme
14 Genel tekrar ve dönem sonu değerlendirmesi Tartışma, soru-cevap Tüm ders notlarının gözden geçirilmesi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 72 72
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 76 76
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek