Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
BTT512 | Çok Ölçütlü Karar Verme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin karmaşık karar problemlerinde birden fazla ölçütü dikkate alarak etkili ve rasyonel kararlar alabilme becerilerini geliştirmektir. Öğrenciler, çok ölçütlü karar verme yöntemlerini öğrenerek, gerçek hayattaki çok kriterli sorunlara uygun çözüm stratejileri geliştirebileceklerdir.
1 | Öğrenci, çok ölçütlü karar verme kavramlarını ve temel prensiplerini tanımlar. |
2 | Öğrenci, AHP, TOPSIS ve ELECTRE gibi çok ölçütlü karar verme yöntemlerini uygular. |
3 | Öğrenci, çok kriterli karar problemlerini modelleyerek uygun çözüm stratejileri geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Ders, çok ölçütlü karar verme kavramları ve temel prensipleriyle başlar. Ardından, karar verme süreçlerinde kullanılan çeşitli yöntemler detaylı şekilde incelenir. Bu yöntemler arasında ağırlıklandırma teknikleri, sıralama, sınıflandırma ve seçim modelleri yer alır. Öğrenciler, Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP), TOPSIS, ELECTRE gibi popüler çok kriterli karar verme tekniklerini uygulamalı olarak öğrenirler. Ders kapsamında, karar problemlerinin modellenmesi, kriterlerin belirlenmesi, alternatiflerin değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanması gibi aşamalar da ele alınır. Ayrıca, gerçek hayat problemlerine yönelik örnekler ve vaka analizleri ile teorik bilgiler pekiştirilir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve çok ölçütlü karar vermeye genel bakış | ||
2 | Karar verme süreçlerinin temel kavramları | ||
3 | Çok ölçütlü karar verme yöntemlerine giriş | ||
4 | Ağırlıklandırma teknikleri ve önemi | ||
5 | Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) – Temel kavramlar ve uygulamalar | ||
6 | AHP ile karar verme örnekleri ve pratik uygulamalar | ||
7 | TOPSIS yöntemi – teori ve uygulama | ||
8 | TOPSIS yöntemi ile karar problemleri çözme | ||
9 | ELECTRE yöntemi – temel kavramlar | ||
10 | ELECTRE yöntemi uygulamaları | ||
11 | Diğer çok ölçütlü karar verme yöntemleri ve karşılaştırmaları | ||
12 | Karar problemlerinin modellenmesi | ||
13 | Alternatif değerlendirme ve sıralama teknikleri | ||
14 | Vaka çalışmaları ve uygulamalı örnekler | ||
15 | Genel tekrar, proje sunumları ve değerlendirme |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |