GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
BTT511 Java İle Programlama Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilere nesne yönelimli programlama ilkelerini kullanarak Java programlama dilinde uygulama geliştirme becerisi kazandırmaktır. Öğrenciler temel sözdizimini, kontrol yapıları, sınıflar, nesneler, kalıtım, çok biçimlilik ve dosya işlemleri gibi konuları öğrenerek gerçek dünya problemlerine yazılım çözümleri geliştirebileceklerdir.



1 Öğrenci, Java programlama dilinin temel sözdizimini ve kontrol yapıları gibi temel yapı taşlarını açıklar ve uygular.
2 Öğrenci, nesne yönelimli programlama (OOP) kavramlarını Java diliyle kullanarak sınıf ve nesne tabanlı uygulamalar geliştirir.
3 Öğrenci, dosya işlemleri ve hata yönetimi gibi ileri Java konularını kullanarak gerçek dünya problemlerine yazılım çözümleri üretir.

Birinci Öğretim



Yok


BT hizmet yönetimine genel bakış Hizmet yönetimi kavramları ve terminolojisi Hizmet yaşam döngüsü ITIL çerçevesi ve temel süreçleri Hizmet seviyesi yönetimi Olay, problem ve değişiklik yönetimi Vaka çalışmaları ve örnek senaryolar Hizmet kalitesi ve sürekli hizmet iyileştirme BT hizmetlerinde müşteri memnuniyeti ve ölçümleme Hizmet yönetimi araçları ve yazılımları


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Java’ya giriş ve geliştirme ortamının kurulumu t
2 Temel veri tipleri, değişkenler ve operatörler
3 Kontrol yapıları: if, else, switch-case
4 Döngüler: for, while, do-while
5 Metotlar ve parametre kullanımı
6 Diziler (tek boyutlu ve çok boyutlu)
7 Nesne yönelimli programlamaya giriş: sınıflar ve nesneler
8 Sınıf özellikleri ve metotları
9 Kalıtım (Inheritance) ve çok biçimlilik (Polymorphism)
10 Soyut sınıflar ve arayüzler (abstract classes and interfaces)
11 Hata yakalama ve istisna yönetimi (exception handling)
12 Dosya işlemleri ve giriş/çıkış (I/O)
13 Koleksiyonlar ve generics
14 Basit grafik kullanıcı arayüzü (GUI) uygulamalarına giriş (opsiyonel)
15 Proje sunumları ve genel değerlendirme



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 76 76
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 72 72
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek