Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
BTT511 | Java İle Programlama | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Yüksek Lisans
Bu ders, öğrencilere, Java programlama dilini kullanarak nesne yönelimli programlamanın genel prensiplerini vermeyi amaçlar. Bu derste öğrenciler, sınıfları, nesneleri, veri üyelerini, metotları, kalıtımı ve çok biçimliliği içeren nesne yönelimli programlamanın ana kavramlarını öğrenecektir. Ders içeriğinde, soyut sınıfların kullanımıyla kalıtımın ve çok biçimliliğin uygulanması gibi nesne yönelimli programlama teknikleri de işlenecektir.
Dr. Öğr. Üy. Önder Eyecioğlu
1 | Java programlama dilini bilir |
2 | Java Programlama Dilinde Kullanılan Kontrol ve Döngü Komutlarını kullanmak |
3 | Nesneye dayalı programlama kavramlarını bilir |
4 | Tasarım düzenlemeyi bilir |
Birinci Öğretim
Programlamaya Giriş Algoritma ve Programlama Temelleri
Öğrencilerin temel algoritma ve mantık becerilerine sahip olması beklenir. IDE (örn. IntelliJ IDEA, Eclipse) kullanımı teşvik edilir. Haftalık küçük projeler ve ödevlerle öğrenme desteklenmelidir. Nesne yönelimli programlama kavramlarına açık olunmalıdır.
Java diline giriş ve kurulum Temel sözdizimi ve veri türleri Karar yapıları ve döngüler Diziler ve dizi işlemleri Metotlar ve parametre geçişi Sınıflar ve nesneler Kalıtım ve çok biçimlilik Soyut sınıflar ve arayüzler İstisna (exception) yönetimi Koleksiyon yapıları (List, Set, Map) Dosya okuma/yazma işlemleri Basit grafik arayüz uygulamaları (GUI) Java ile proje geliştirme
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Java diline giriş ve geliştirme ortamlarının kurulumu | Teorik ders anlatımı | Java JDK ve IDE kurulumu (IntelliJ IDEA, Eclipse) |
2 | Temel sözdizimi, değişkenler ve veri türleri | Canlı kod yazımı ve gösterimi | Temel algoritma mantığının gözden geçirilmesi |
3 | Karar yapıları (if, switch) | Laboratuvar uygulamaları | Değişken tanımlama ve veri türleri üzerine tekrar |
4 | Döngüler (for, while, do-while) | Kod inceleme (code review) oturumları | Koşullu ifadelerin çalışılması (if, else) |
5 | Diziler ve çok boyutlu diziler | Grup projeleri | Döngülerle ilgili örneklerin incelenmesi |
6 | Metotlar ve parametre geçişi | Sınıf içi mini uygulamalar | Basit metotlar yazma denemeleri |
7 | Sınıf ve nesne kavramı | Problem çözme çalışmaları | Nesne yönelimli programlama (OOP) temel kavramlarının araştırılması |
8 | Yapıcılar (constructors) ve metot aşırı yükleme | Öğrenci sunumları | Sınıf ve nesne tanımı örneklerini incelemek |
9 | Yapıcılar (constructors) ve metot aşırı yükleme | Ters yüz sınıf (flipped classroom) yaklaşımı | Inheritance ve polymorphism üzerine temel bilgiler |
10 | Çok biçimlilik (polymorphism) ve override işlemleri | Geribildirim odaklı uygulamalar | try-catch blokları ile hata yönetimi örnekleri |
11 | Soyut sınıflar ve arayüzler | Video anlatım destekli öğrenme | Java koleksiyon kütüphanelerine genel bakış |
12 | İstisna yönetimi (try-catch-finally) | Proje tabanlı öğrenme | Dosya işlemlerine giriş: FileReader, FileWriter |
13 | Koleksiyon yapıları (ArrayList, HashMap vb.) | Etkileşimli sınavlar ve quizler | Temel GUI kütüphanelerine bakış (Swing, JavaFX) |
14 | Dosya işlemleri (okuma/yazma) | Kodlama yarışmaları / hackathon | Önceki dönem programlama ödevlerinin gözden geçirilmesi |
15 | Basit grafik kullanıcı arayüzü (GUI) uygulamaları | Gerçek dünya problemleri ile senaryo çözümü | Java ile yazılmış basit projelerin analiz edilmesi |
Oracle Java Tutorial (https://docs.oracle.com/javase/tutorial/)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 4 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 4 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 72 | 72 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 76 | 76 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |