GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
RMI508 Reklam Analizleri Seçmeli Ders Grubu 1 1 6.00 3.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Reklam kavramını, özellik ve fonksiyonları ile ele alarak,Reklamda ikna olgusu üzerinden mesajların hazırlanması,Reklam mesajlarında göstergelerin anlamlandırılması ve analizi amaçlanmaktadır


Dr.Öğretim Üye.Yelda Şenkal


1 Reklamla İlgili Kuramsal bilgiler edinir.
2 Reklamı eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3 Reklam Analiz yöntemlerini öğrenir.

Birinci Öğretim



Yok


Reklamın özellikleri, Reklamın sınıflandırılması. İkna kavramı ,ikna edici reklam mesajları ve yaratıcı stratejiler doğrultusunda reklamda göstergelerin anlamlandırılması anlatılmaktadır


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Reklam Analizi Giriş
2 Reklamın özellikleri ve Reklam etkisi
3 Reklamda İkna olgusu-Aristo’nun İkna etmenleri- Reklamda kullanılan temel ikna modelleri
4 Reklamda Kaynak, Star Stratejisi
5 Reklamda mesaj, mesaj özellikleri
6 Başlık, slogan, metin, senaryo, storyboard
7 İçerik olarak reklamların sınıflandırılması -Mesaja göre reklamlar
8 Vize
9 Reklamda Gösterge-Göstergebilim
10 Reklam Görüntüsünün Genel Betimlemesi
11 Reklam göstergelerinin anlamlandırılması-reklamda Retorik
12 Reklam Analiz Örnekleri
13 Reklam çekicilikleri
14 Reklamda Resim, fotoğraf kullanımı

Reklam Nasıl Çözümlenir-Rengin Küçükerdoğan Reklam Çekicilikleri-Müge Elden/Uğur Batı Reklam ve Yaratıcı Strateji-Füsun Kocabaş/Müge Elden Reklam Söylemi-Rengin Küçükerdoğan



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 10 10
Derse Katılım 12 3 36
Bireysel Çalışma 10 10 100
Toplam İş Yükü (saat) 156

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek