Ders Öğretim Planı
| Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
| 1 |
İletişim ve medya konularında geliştirilen teorilere ilişkin araştırma ve yazma becerileri kazanabilecek. |
| 2 |
Geleneksel ve yeni medya bağlamında kitle iletişim süreçlerinin özelliklerini açıklayabilecek. |
| 3 |
Toplumların medya uygulamalarını kitle iletişim kuramları bağlamında değerlendirebilecek. |
| 4 |
Kitle iletişimi ile ilgili konulara eleştirel perspektiften yaklaşarak değerlendirme yapabilecek. |
| 5 |
Kitle iletişim kuramlarının yapısını kavrayarak, uygulama alanında başvurabilecek. |
Yok
| Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
| 1 |
Kitle İletişimi Kavramı |
|
|
| 2 |
Kitle İletişiminin Tarihsel Gelişimi |
|
|
| 3 |
Kitle İletişiminde Ana Akım Yaklaşımı Temel Kuramları |
|
|
| 4 |
Kitle İletişiminde İlk Alan Araştırmaları |
|
|
| 5 |
Kitle İletişimine İlişkin Psikolojik Kuramlar |
|
|
| 6 |
Kitle İletişimine Sosyolojik ve Teknolojik Yaklaşım |
|
|
| 7 |
Kitle İletişimine İlişkin Diğer Kuram ve Yaklaşımlar |
|
|
| 8 |
Ara sınav |
|
|
| 9 |
Frankfurt Okulu |
|
|
| 10 |
Gramsci'nin ''Hegemonya'' Kavramı |
|
|
| 11 |
Althusser'in ''Devletin İdeolojik Aygıtları'' Kavramı |
|
|
| 12 |
İngiliz Kültürel Okulu |
|
|
| 13 |
Yapısalcı Dilbilim ve Göstergebilim |
|
|
| 14 |
Ekonomi Politik Yaklaşım |
|
|
| 15 |
Final sınavı |
|
|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
| Ara Sınav |
1 |
100 |
|
Toplam
|
100
|
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
| Final Sınavı |
1 |
100 |
|
Toplam
|
100
|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
| Ara Sınav |
1 |
30 |
30 |
| Final Sınavı |
1 |
40 |
40 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
20 |
20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
30 |
30 |
| Okuma |
1 |
25 |
25 |
|
Toplam İş Yükü (saat)
|
145
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek