Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EHEM106 | Araştırma Yöntemleri ve Hemşirelikte Kanıt | Ders | 1 | 2 | 2.00 | 2.00 |
Lisans
Bu dersin amacı; öğrencinin, hemşirelik mesleğinde bilimsel araştırma yapmanın önemini, araştırmada etik ilkeleri kavramayı, araştırmaları kritik edebilmeyi, araştırma sürecine katılmayı, sonuçları değerlendirerek hemşirelik bakımını iyileştirmek için kullanabilmeyi sağlamak için bilgi ve becerilerini temel düzeyde kazandırmaktır.
Doç. Dr. Fadime Çınar
1 | Hemşirelikte araştırmanın yerini ve önemini kavrar. |
2 | Hemşirenin araştırmada rol ve sorumluluklarını açıklar. |
3 | Araştırmanın sürecinin temel basamaklarını, bilgiye ulaşma yollarını kullanır. |
4 | Araştırma tiplerini ve özelliklerine göre bir araştırma makalesini kritik eder. |
5 | Araştırma etiği ilkelerini bilir. |
Birinci Öğretim
Ön koşul şartı yoktur.
-
Araştırma yöntemleri , kanıta dayalı uygulamalar, kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ve araştırmaları
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Bilim, Bilimsel Araştırma Kavramları ve Bilimsel Araştırma Süreci | ||
2 | Bilimsel Araştırmanın Aşamaları | ||
3 | Araştırma Yöntem ve Tekniklerin seçimi Araştırma Tiplerinin Sınıflandırılması | ||
4 | Literatür Taraması | ||
5 | Anket Yöntemi | ||
6 | Nicel Araştırma Tipleri | ||
7 | Temel İstatistik Bilgileri, Örnekleme Yöntemleri | ||
8 | Sunum hazırlama, Etkili sunum, Programlar | ||
9 | Ölçek ve Ölçme düzeyleri, Veri Tipleri | ||
10 | Anket Örneği Hazırlama | ||
11 | Anketlerdeki Veri Türleri | ||
12 | Veri hazırlama Veri Analizi İstatistiksel Hatalar | ||
13 | Bilimsel Araştırma Raporu Bilimsel Araştırma Etiği | ||
14 | Hemşirelikte Kanıt |
Evidence-Based Nursing Care Guidelines Medical Surgical İnterventions 2008 (Ackley, Ladwig, Swan,Tucker) 2. Can G. Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi, Mavi İletişim Danışmanlık AŞ Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2007. 3. Dicenso A, Guyatt G, Ciliska D. (2004). Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice. 4. McMichael C, Waters E, Volmink J. Evidence-based public health: what does it offer developing countries? J Public Health (Oxf). 2005;27:215-21. Guyatt G. Evidence based medicine. Chicago: AMA Press; 2002.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 2 | 2 | 4 |
Proje Sunma | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 |
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 |