GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EHEM106 Araştırma Yöntemleri ve Hemşirelikte Kanıt Ders 1 2 2.00 2.00

Lisans



Bu dersin amacı; öğrencinin, hemşirelik mesleğinde bilimsel araştırma yapmanın önemini, araştırmada etik ilkeleri kavramayı, araştırmaları kritik edebilmeyi, araştırma sürecine katılmayı, sonuçları değerlendirerek hemşirelik bakımını iyileştirmek için kullanabilmeyi sağlamak için bilgi ve becerilerini temel düzeyde kazandırmaktır.


Doç. Dr. Fadime Çınar


1 Hemşirelikte araştırmanın yerini ve önemini kavrar.
2 Hemşirenin araştırmada rol ve sorumluluklarını açıklar.
3 Araştırmanın sürecinin temel basamaklarını, bilgiye ulaşma yollarını kullanır.
4 Araştırma tiplerini ve özelliklerine göre bir araştırma makalesini kritik eder.
5 Araştırma etiği ilkelerini bilir.

Birinci Öğretim


Ön koşul şartı yoktur.


-


Araştırma yöntemleri , kanıta dayalı uygulamalar, kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ve araştırmaları


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Bilim, Bilimsel Araştırma Kavramları ve Bilimsel Araştırma Süreci
2 Bilimsel Araştırmanın Aşamaları
3 Araştırma Yöntem ve Tekniklerin seçimi Araştırma Tiplerinin Sınıflandırılması
4 Literatür Taraması
5 Anket Yöntemi
6 Nicel Araştırma Tipleri
7 Temel İstatistik Bilgileri, Örnekleme Yöntemleri
8 Sunum hazırlama, Etkili sunum, Programlar
9 Ölçek ve Ölçme düzeyleri, Veri Tipleri
10 Anket Örneği Hazırlama
11 Anketlerdeki Veri Türleri
12 Veri hazırlama Veri Analizi İstatistiksel Hatalar
13 Bilimsel Araştırma Raporu Bilimsel Araştırma Etiği
14 Hemşirelikte Kanıt

Evidence-Based Nursing Care Guidelines Medical Surgical İnterventions 2008 (Ackley, Ladwig, Swan,Tucker) 2. Can G. Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi, Mavi İletişim Danışmanlık AŞ Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2007. 3. Dicenso A, Guyatt G, Ciliska D. (2004). Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice. 4. McMichael C, Waters E, Volmink J. Evidence-based public health: what does it offer developing countries? J Public Health (Oxf). 2005;27:215-21. Guyatt G. Evidence based medicine. Chicago: AMA Press; 2002.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Gözlem 2 2 4
Proje Sunma 15 1 15
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 2 2 2 2 1 2 5 2 2 2 3
ÖÇ 2 2 2 2 2 3 3 5 2 2 2 2
ÖÇ 3 2 2 5 2 2 2 5 2 4 2 5
ÖÇ 4 2 2 5 2 2 2 5 2 2 2 4
ÖÇ 5 2 2 3 2 2 5 5 2 2 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek