Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EHEM402 | İntörn | Ders | 4 | 8 | 30.00 | 18.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda hemşirelik uygulamalarında deneyim kazanmasına odaklanmaktadır. Öğrencinin daha önceki dönemlerde kazandığı liderlik, araştırma yapma, karar verme, danışmanlık, yönetim gibi hemşirelik rollerini geliştirerek ve harmanlayarak hemşirelik bakımı uygulamasını ve profesyonel meslek hayatına hazırlanmasını amaçlar
Doç.Dr.Fadime ÇINAR Dr.Öğretim Üyesi Nurşah Büyükçamsarı Dr.Öğretim Üyesi Rabia Buse Ayyıldız
1 | Hemşirelik süreci doğrultusunda bilgi ve becerilerini uygulama alanına aktarır |
2 | Ekibin bir üyesi olarak tedavi ve bakıma etkin olarak katılır |
3 | Hasta ve ailenin biyo-psiko-sosyal bakım gereksinimleri doğrultusunda danışmanlık ve eğitim organize eder. |
4 | İntörnlük yaptığı klinikte karşılaştığı etik ilkelere dikkat eder |
5 | Hemşirelik sorunlarına karşı duyarlı olur |
Birinci Öğretim
Öğrencinin Bu dersi alabilmesi için `İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Uygulamalı Ders Yönergesi'ne göre klinik/saha uygulamalı tüm dersleri başarı ile tamamlamış olma zorunluluğu vardır.
İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Uygulamalı Ders Yönergesi' nin dikkate alınması
klinik uygulama
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Kliniklere oryantasyon hakkında bilgi verilecek. • | Klinik sorumlu hemşirelerinin iletişim bilgilerinin yer alacağı form öğrencilere iletilecek. • Klinik Uygulama ile ilgili genel ilkeler aktarılacak | ||
2 | Klinik uygulama Farkındalık raporu 1: Klinik uygulamaya yönelik farkındalık raporunun ilki tartışılacak.Farkındalık raporu her iki haftada bir yazılacak. | saha çalışması | ||
3 | Klinik uygulama Öğrenciler klinikler hakkında geri dönüş verecekler | saha çalışması | ||
4 | Klinik uygulama İlgili branşa uygun veri toplama formu kullanılarak subjektif ve objektif verilere dayalı hemşirelik bakım planı oluşturulmaya başlanacak. Farkındalık raporu 2 tartışılacak | |||
5 | klinik uygulama | |||
6 | Sorun çözme Klinik uygulama Farkındalık raporu 3 tartışılacak.karar verme | klinik | ||
7 | vize | |||
8 | Klinik uygulama Farkındalık raporu 4 tartışılacak. | |||
9 | Klinik uygulama | |||
10 | Klinik uygulama Farkındalık raporu 5 tartışılacak. | |||
11 | Klinik uygulama İkinci vaka raporu sunulacak. | |||
12 | Klinik uygulama Farkındalık raporu 6 tartışılacak | |||
13 | Klinik uygulama | |||
14 | final |
Müfredat içeriğinde bulunan tüm uygulamalı ders kaynakları bu ders için geçerlidir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
var
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Soru-Yanıt | 1 | 32 | 32 |
Gözlem | 2 | 70 | 140 |
Alan Çalışması | 1 | 140 | 140 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 25 | 50 |
Beyin Fırtınası | 1 | 50 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 32 | 32 |
Rapor Sunma | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Okuma | 2 | 50 | 100 |
Toplam İş Yükü (saat) | 744 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 |