Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EHEM312 | Kültürlerarası Hemşirelik | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 2.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders öğrenciye, kültür ve sağlık ilişkisi, kültürel değerlendirme modellerini ve bu modellerin hemşirelikte kullanılması, halk sağlığı hemşiresinin kültürel farklılıkları dikkate alarak bakım gereksinimlerinin belirlenmesi, planlanması ve uygulanmasına ilişkin hemşirelik girişimlerinin öğretilmesini amaçlar.
1 | Kültürlerarası hemşireliği tanımlar. |
2 | Kültürün hemşirelik temel kavramları üzerindeki etkilerini ezberler. |
3 | Kültürlerarası hemşirelik modellerini ve kullanım alanlarını sıralar. |
4 | Kültürel yeterliliği ve gelişim sürecini tanımlar. |
5 | Kültürel bilgi, farkındalık ve duyarlılığa dair güncel gelişmeleri takip eder. |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yok
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Amaçlar ve Kültür Kavramının Analizi. | ||
2 | Kültür ve sağlık ilişkisi | ||
3 | Kültür ve sağlık inançları | ||
4 | Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri (Giger ve Davidhizardsın Transkültürel değerlendirme modeli 1) | ||
5 | Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri (Giger ve Davidhizards'ın Transkültürel değerlendirme modeli 2) | ||
6 | Purnell`in Kültürel Yeterlilik Modeli | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Hemşirelikte kültürel bakım | ||
9 | Kültürlerarası farklılıklar ve bakım gereksinimleri | ||
10 | Kültürlerarası İletişim | ||
11 | Lehninger Modeli | ||
12 | Kültürel farklılıklara dayalı hemşirelik süreci | ||
13 | Kültürel farklılıklara dayalı hemşirelik süreci (Vaka Sunumları) | ||
14 | Kültürel farklılıklara dayalı hemşirelik süreci (Vaka Sunumları) | ||
15 | Final Sınavı |
Nies MA, McEwen M (2007) Community/ Public Health Nursing Promoting the Health of Populations, 4. Edition, Saunders- Elsevier Co., Canada. Seviğ Ü., Tanrıverdi G. Transculuterl Nursing Tortumluoğlu G. Transkültürel Examples of Cultural Care Model of Nursing. C.Ü. Journal of Nursing 2004, 8(2):47-57. Bayık A(2004). Research Culture. Research in Nursing and Pure Culture. II. National Nursing Research Symposium.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 57 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 2 | 1 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 5 |