GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EHEM308 Diyabet Hemşireliği Seçmeli Ders Grubu 3 6 2.00 2.00

Lisans


Türkçe


Diyabet ve hemşirelik bakımı hakkında bilgi sahibi, konuyla ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilen, gelişmeleri bireylerin yaşam kalitesini artırma, sağlığını koruma ve geliştirmede kullanabilen hemşireler yetiştirmektir.


.


1 Diyabet hemşireliği alanındaki bilgileri ile ilişkili olduğu disiplinleri ve disiplinler arası etkileşimleri kavrar.
2 Diyabet hemşireliği alanı ile ilgili sahip olduğu bilgileri, gelişmeleri toplumun her düzeyindeki bireyin yaşam kalitesini artırma, sağlığını koruma ve geliştirmede kullanır.
3 Diyabet ve diyabette hemşirelik bakımını bilir.

Birinci Öğretim


Yoktur


.


Diyabetin Tanımı, Epidemiyolojisi, Sınıflandırılması ve Tanı Kriterleri Diyabet hemşiresinin rol ve sorumlulukları Diyabetli Bireylerin Değerlendirilmesi Diyabette Tedavi İlkeleri Diyabette Tıbbi Beslenme Tedavisi Diyabet ve Egzersiz Oral Antidiyabetik İlaç Tedavisi İnsulin Tedavisi Diyabet ve Egzersiz Diyabetin Akut Komplikasyonları Diyabetin Kronik Komplikasyonları Diyabette Ayak Bakım Özel Durumlarda Diyabet Yönetimi (seyahat, gebelik, yaşlılık, vb) Diyabete Eşlik Eden Hastalıklar ve Yönetimi Diyabette Psikososyal Sorunlar Ve Hemşirelik Yaklaşımları Diyabette Kendi Kendine İzlem ve Önemi Türkiye ve Dünyadaki Diyabet Dernekleri


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dünyada ve Türkiye’de Diyabet Epidemiyolojisi ve Önemi
2 Diyabetin Fizyopatolojisi
3 Metabolik Sendrom ve Diyabet
4 Diyabetin Etkileri-Komplikasyonları ve Hemşirelik Yaklaşımları
5 Diyabetin Etkileri-Komplikasyonları ve Hemşirelik Yaklaşımları
6 Tanı Kriterleri ve Hemşirenin Sorumlulukları
7 Diyabette Güncel ve Klasik Tedavi Yaklaşımları, Algoritmaları
8 Vize
9 Diyabette Bakım ve Algoritmalar
10 Diyabette İzlem
11 Diyabete Uyum ve Uyum Kriterleri
12 Diyabette Korunma
13 Diyabette Öz Bakım ve Öz Yeterlilik
14 Diyabet Eğitim
15 Final Sınavı

Erdogan S, Özcan Ş, et al. Diyabet Hemsireligi Temel Bilgiler, Ed.S.Erdogan, Yüce Yayınları, Istanbul, 2003. •International Diabetes Federation. Diabetes Atlas. 2003. •Funnel M, Ozcan S, et al. International Diabetes Federation. International Education Curriculum for Diabetes Health Care Professionals, Tay-Sas Matbaacılık, İstanbul, 2008 •Funnel M, Ozcan S, et al. International Standards for Diabetes Education, EOS Ajans, İstanbul, 2009. •Yilmaz T, Özcan Ş, Olgun N, et al. GAPDIAB Project as a Model Ed: T.Yılmaz, Printed by Gri Tasarim, Istanbul, 2003, p.45-51.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Soru-Yanıt 1 10 10
Beyin Fırtınası 1 10 10
Bireysel Çalışma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 62

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 2 2 4 4
ÖÇ 2 3 4 2 3 3 4 3
ÖÇ 3 3 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek