Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EHEM401 | Halk Sağlığı Hemşireliği | Ders | 4 | 7 | 12.00 | 8.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrenciye temel sağlık hizmetleri yaklaşımı içinde birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi amacı ile evde ve hastane dışı kurumlarda hemşirelik hizmeti yapabilmesi için gerekli bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır.
1 | Halk sağlığının temel kavramlarını, halk sağlığının tarihsel gelişimi, halk sağlığı hemşireliğinin temel ilkelerini tanımlar. |
2 | Toplumda sağlık hizmetlerine ulaşım açısından riskli olan grup /birey/ toplum özellikleri ve bu gruplara sunulması gereken temel sağlık hizmetlerini sıralar. |
3 | Halk sağlığında önemli olan temel sağlık hizmetlerinden toplumda riskli ve dezavantajlı grupları (okul çocukları, yaşlılar, engelliler işçiler vb) onların sorunlarını ve onlara sunulacak halk sağlığı hemşireliği hizmetlerini sıralar. |
4 | Halk sağlığı hemşireliğinde kullanılan model ve kuramları ezberler. |
5 | Halk sağlığı hemşiresinin bakım sorumluluklarını uygular. |
Birinci Öğretim
Yoktur
-
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma dersin amacı ve hedeflerinin paylaşılması, dersin uygulaması hakkında bilgi verme. Lab 1: Sağlık ve hastalık kavramları, koruma düzeyleri, Halk sağlığı hemşireliği ile görüşler (interaktif) halk sağlığı hemşireliğinin geleceği ile ilgili görüşler (literatür doğrultusunda tartışılacaktır). | |||
2 | Toplum Sağlığına Giriş, Halk Sağlığının Tarihsel Gelişimi ve Etkileyen Faktörler | |||
3 | Temel Sağlık Hizmetleri | |||
4 | Toplumu Tanılama Lab 2: Örnek Toplumu Tanılama Vaka Çalışması | |||
5 | Epidemiyoloji -I ve II Türkiye ‘de Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi Lab: 3: Cumhuriyet Döneminden Günümüze Sağlık Hizmetlerinin Sağlığı Geliştirici Çalışmaları politikalar açısından tartışılacaktır. | |||
6 | Ev Ziyaretleri ve Aile Sağlığı Hizmetleri Lab 4: Örnek Ev Ziyareti Tekniği- Rol Play | |||
7 | Ara Sınav | |||
8 | Evde Bakım, Evde Bakım Yönetmeliği, Evde Bakım Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları, Türkiye ‘de Evde Bakım Uygulamaları | |||
9 | Çevre Sağlığı Lab 5: Dünyada ve Türkiye ‘de Çevre Sağlığının Geliştirilmesinde Halk Sağlığı Hemşiresinin Rol ve sorumlulukları (makaleler çerçevesinde) tartışılacaktır. | |||
10 | Erişkin Sağlığı Lab 6: Literatür doğrultusunda toplumda kronik hastalıkların önlenmesi araştırma sonuçları ve halk sağlığı hemşiresinin rol ve sorumlulukları tartışılacaktır. | |||
11 | Yaşlı Sağlığı, Sağlıklı Yaşlanma ve koruma düzeyleri | |||
12 | Okul Sağlığı Lab 7: Örnek Vaka Analizi, (Okul hemşireliği süreci) | |||
13 | İş sağlığı Lab 8: Video analizi (Kot Taşlama İşçileri) | |||
14 | Final Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Alan Çalışması | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Var
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 1 | 45 | 45 |
Alan Çalışması | 1 | 75 | 75 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 40 | 40 |
Beyin Fırtınası | 1 | 35 | 35 |
Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 307 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |