Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EHEM302 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | Ders | 3 | 6 | 12.00 | 10.00 |
Lisans
Bu dersin amacı; çocuk sağlığını bütüncü, aile merkezli, atravmatik bakım ve multidisiplinler yaklaşım ile ele alarak; temel sağlık hizmetleri felsefesi doğrultusunda, sağlık bakımının her aşamasında sağlıklı/hasta çocuğun sağlığının değerlendirilmesi, geliştirilmesi, korunması ve sürdürülmesi, sağlıklı/hasta çocuğun ve ailesinin bakım gereksinimlerinin karşılanması ve izleminde bilgi, beceri ve problem çözme yeteneği kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Alev SİVASLI
1 | Çocuk hemşiresinin amacını, ilkelerini, rol ve işlevlerini bilir. |
2 | Dünya’da/Türkiye’de çocuk sağlığının durumu ve etkileyen etmenleri açıklar. |
3 | Çocuk Haklarını kavrar ve temel ilkelerini sıralar. |
4 | Çocuk istismarı/ihmalinin, yoksulluğunun ve şiddetin çocuk üzerindeki etkilerini açıklar. |
5 | Çocuk ve aile ile iletişim kurma becerisini kazanır. |
6 | Sağlıklı çocuğun yaş dönemlerine göre büyüme gelişme izlemini gerçekleştirir. |
7 | Çocuğa özgü hemşirelik bakım planını oluşturma yeteneği kazanır. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Her kuramsal ve uygulama dersine başlamadan önce genel olarak ders ile ilgili sorular sorulabilir, görüşler bildirilebilir. Ancak bu sürenin 15 dakikayı geçmemesine dikkat edilir. Kişisel durumunuzla ilgili görüş ve sorularınızı mail yolu ile bildirebilirsiniz. İletişim Kanalları ve Yöntemi: Öğrencilerden sanal kampüs hesaplarını en az haftada iki defa (dersten önce ve dersten sonra) kontrol etmeleri beklenmektedir. Sanal kampüs öğrencilere duyuru yapmak amacı ile kullanılan önemli bir kanaldır; bu duyuruların içeriğinden zamanında haberdar olmak öğrencilerin sorumluluğundadır. Öğrencilerin, ders ve üniversite ile ilgili konularda dersin öğretim elemanı ile e-posta yoluyla ya da kendilerine verilecek telefon numarası ile iletişime geçebilirler. Dijital Araç Kullanımı: Cep telefonu, tablet, dizüstü bilgisayar, ses kayıt cihazı sadece ders ile ilgili olarak kullanılmalıdır. Ödev ve Proje Teslimleri: * Ödeviniz ile ilgili bir sorun yaşadığınızda, hemen dersin sorumlu öğretim elemanı ile iletişime geçin ve durumunuzu bildirin. * Ödevlerinizin size daha önceden bildirilen tarihte ve zamanında teslim edilmesi önemlidir. Yoklama (Derse Katılım): Öğrencilerden derslere düzenli şekilde, dersin başlama saatinde katılmaları ve ders süresi boyunca katılım göstermeleri beklenmektedir. Engelli Öğrenci Desteği: Bölümün önerileri doğrultusunda öğrenci ile işbirliği yapılacaktır. Sözlü ve Yazılı İletişim Etiği: Ders boyunca arkadaşlarınızla ve benimle olan iletişiminizde kendinizi saygılı bir şekilde ifade etmelisiniz. Buna ek olarak, çevrimiçi platformdaki tartışmalarda, ödevlerde ve yazışmalarda bu saygıyı korumakla yükümlüsünüz.
Bu ders; çocuk, aile ve toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığın bozulduğu durumlarda bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla karşılamaya yönelik bilgi ve uygulamaları kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Türkiye’de ve Dünyada Çocuk Sağlığının Durumu Çocuk Hemşiresinin Özellikleri, Rol ve İşlevleri Çocuk Hemşireliğinde Temel Kavramlar ve Atravmatik Bakım | |||
2 | Çocukluk Çağında Büyüme ve Gelişme Hastaneye Yatmanın Çocuk ve Aile Üzerine Etkileri Aile merkezli bakım Çocukla İletişim | |||
3 | Çocuklarda Sıvı-Elektrolit ve Asit-Baz Dengesi | |||
4 | Çocuklarda İlaç Uygulamaları Anlatım | |||
5 | Çocukluk Çağında Beslenme, Beslenme Bozuklukları ve Hemşirelik Bakımı | |||
6 | Normal Yenidoğan ve Hemşirelik Bakımı | |||
7 | Ara Sınav | |||
8 | Riskli Yenidoğan ve Hemşirelik Bakımı | |||
9 | Çocuklarda Dolaşım Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |||
10 | Hematolojik Sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı | |||
11 | Onkolojik Sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı | |||
12 | Nörolojik Sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Kas İskelet Sistemi Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı | |||
13 | Çocuklarda Endokrin Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |||
14 | Genitoüriner Sistem Sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Gastrointestinal Sistem Sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı |
1. Pediatri Hemşireliği (2018). Editörler: Z. Conk, Z. Başbakkal, H. Bal Yılmaz, B. Bolışık, 2.Baskı, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara. 2. Pediatri Hemşireliği Akıl Notları (2018). Editör: H. Çavuşoğlu. Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara. 3. Aile Temelli Sağlık Yaklaşımı (2015). Editörler: S. Kuğuoğlu, CB. Demirbağ, Akademisyen Tıp Kitapevi, Ankara. 4. Çavuşoğlu H (2011). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Cilt: 1 ve 2, Bizim Büro Basımevi, Ankara. 5. Büyükgönenç L, Törüner E (2017). Çocuk Sağlığı Hemşireliğinde Temel Yaklaşımlar, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 6. Dadoğlu T, Görak G (2008). Temel Neonotoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel Tıp Kitabevleri,İstanbul. 7. Temel Pediatri (2010). Editörler: E Hasanoğlu, R Düşünsel, A Bideci.Güneş Tıp Kitapevi, Ankara. 8. Ekşi A (2010). Ben Hasta Değilim. İkinci baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 9. Polat O (2007).Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı – 1 (Tanımlar). 1. Baskı. Seçkin Yayıncılık, İstanbul. 10. Polat O (2007).Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı – 2 (Önleme ve Rehabilitasyon). 1. Baskı. Seçkin Yayıncılık, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 50 | 50 |
Soru-Yanıt | 1 | 40 | 40 |
Beyin Fırtınası | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 292 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |