GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EHEM203 Sağlığın Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi Ders 2 3 2.00 2.00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin sağlığın değerlendirmesi ve geliştirilmesi için gereken bilgi ve tutum kazanmasını sağlamaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Nuray ŞAHİN ORAK


1 Gordon’un Fonksiyonel Sağlık Örüntülerine göre sağlık tanılamasını, fiziksel muayene yöntemleri, sağlığın geliştirilmesi, korunması ve hastalıkların önlenmesine ilişkin kavramları tanımlar.
2 Sistemlere yönelik verilen örnek vakaları sağlık tanılaması bilgilerini kullanarak değerlendirir.
3 Sağlığın geliştirilmesi, korunması ve hastalıkların önlenmesi ile ilgili teori ve modelleri açıklar.
4 Sağlığın geliştirilmesi, korunması ve hastalıkların önlenmesindeki hemşirelik rol ve sorumluluklarına ilişkin bilinç geliştirir.
5 Birey, aile ve toplum sağlığını etkileyen sorunların nasıl önleneceğini tartışır.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Nişantaşı Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 19’uncu maddesi gereği; bir yarıyıl içinde, teorik derslere %70 (28 ders saatinin 20 saatine) devam zorunludur. Derse devam zorunluluğunu yerine getirmemiş öğrenciler dersten devamsız sayılır ve dersin yarıyıl sonu sınavına kabul edilmezler. Başarısız sayılan öğrencilere NA notu verilir. Bu dersten daha önce FF notu alan öğrenciler, bu dersi tekrar aldığında, devam etmek zorunda değildir. Devamsızlık nedeniyle NA notu alarak başarısız olan öğrencilerin derse devamları zorunludur. Öğrenci her durumda (FF veya NA durumlarında), ders müfredatı kapsamındaki proje, atölye, laboratuvar, uygulama, ödev ve benzeri çalışmalara, ara sınav ve final sınavlarına katılmak zorundadır. • Cep telefonları, tablet bilgisayarlar, diz üstü bilgisayarlar gibi mobil teknolojiler yalnızca öğretim amaçlı kullanılabilir. Bu tür cihazlarınızın sesini kapatarak çevrenizdekilere saygı gösteriniz. • Derslere başlamadan önce cep telefonunuzu sessize alınız veya kapatınız. • Ders süresince cep telefonunuzu kullanmayınız. Hayatımızda bazı önemli/acil durumlar (sağlık, aile, vb.) olabilir. Böyle bir durum varsa telefonunuzu titreşime alınız ve gerçekten konuşmanız gerekiyorsa beni bilgilendirerek kimseyi rahatsız etmeden görüşmenizi derslik dışına çıkarak yapınız. • Sınıf etkinliklerine ve tartışmalara olumlu bir şekilde katılınız. • Her hafta derslere aktif olarak katılınız.


Bu ders kapsamında, Sağlık Tanılaması ve Fizik Muayene Yöntemleri, Gordon’un Fonksiyonel Sağlık Örüntülerine Göre Sağlık Tanılaması, Kardiyovasküler , Solunum, Hematolojik, Gastrointestinal, Endokrin, Üriner, Nörolojik ve Kas-İskelet Sistemlerinin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi, Sağlığı Koruma ve Geliştirmesine İlişkin Kavramlar, Sağlığın Geliştirilmesinde Yaşam Kalitesi, Kültür, Sağlık Okur Yazarlığı, Sağlığı Geliştirme Uygulamalarında Etik, Sağlığı Koruma ve Geliştirmede Teoriler ve Modeller, Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesinde Hemşirelik Modelleri, Sağlığı Geliştirmede Hemşirenin Rol ve Sorumlulukları konuları ele alınacaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tanışma, Dersin ve İzlencesinin Tanıtımı, Sağlık Tanılaması ve Fizik Muayene Yöntemleri
2 Gordon’un Fonksiyonel Sağlık Örüntülerine Göre Sağlık Tanılaması Kardiyovasküler Sistemin Tanılaması ve Fiziksel Muayene
3 Solunum Sistemin Tanılaması ve Fiziksel Muayene
4 Hematolojik Sistemin Tanılaması ve Fiziksel Muayene
5 Gastrointestinal Sistemin Tanılaması ve Fiziksel Muayene
6 Üriner Sistemin Tanılaması ve Fiziksel Muayene Endokrin Sistemin Tanılaması ve Fiziksel Muayene
7 Nörolojik Tanılama ve Fiziksel Muayene
8 Vize
9 Kas-İskelet Tanılaması ve Fiziksel Muayene
10 Sağlığın Koruma ve Geliştirilmesine İlişkin Kavramlar / Sağlığın Geliştirilmesinde Yaşam Kalitesi, Kültür
11 Sağlık Okur Yazarlığı Sağlığı Geliştirme Uygulamalarında Etik
12 Sağlığı Koruma ve Geliştirmede Teoriler ve Modeller
13 Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesinde Hemşirelik Modelleri
14 Sağlığı Geliştirmede Hemşirenin Rol ve Sorumlulukları
15 Final Sınavı

1- Enç N. (Editör) (2022). Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene. 4. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri Tic. Ltd. Şti. İstanbul. ISBN:978-605-335-657-8 2- Bayık Temel A. (Editör) (2021). Sağlığı Koruma ve Geliştirme 1: Kavramlar, Teoriler, Modeller ve Araştırma Yaklaşımları. EMA Tıp Kitabevi Yayıncılık Tic. Ltd. Şti. İstanbul. ISBN: 978-625-7849-20-3 3- Ders Notları 4-https://sggm.saglik.gov.tr/ 5-https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 75
Ev Ödevi 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 2 26
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 2 2 1 1 1 1 1 2 1 2 2
ÖÇ 2 3 2 4 4 2 2 1 2 2 3 2
ÖÇ 3 3 5 1 2 2 2 1 2 2 3 2
ÖÇ 4 4 5 3 3 4 3 2 2 4 5 4
ÖÇ 5 3 5 4 3 4 3 1 2 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek