| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| EHEM101 | Hemşirelikte Temel Kavramlar | Ders | 1 | 1 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı hemşireliği diğer disiplinlerden ayrı başlı başına bir disiplin olmasını sağlayan model ve kuramların neler olduğunu öğrenmek ve önemini anlayarak uygulamaya yansıtmaktır.
Doç. Dr. Fadime Çınar
| 1 | Hemşireliğin varoluş amacını tanımlar ve diğer disiplinlerden ayrıldığı noktaları bilir. |
| 2 | Hemşireliğin bilim ve sanat yönünü oluşturan özellikleri sıralar. |
| 3 | Hemşireliğin temel kavramlarını sıralar ve kavramlara ait model ve kuramları/kuramcıları bilir. |
| 4 | İnsan/sağlık ve hastalık/çevre ve hemşirelik kavramlarını bilir ve hemşirelik için önemini açıklar. |
| 5 | Çevre kavramı ve teorilerini bilir. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu olan ders yoktur.
Yok
Hemşirelik felsefesi, insan kavramı, sağlık ve hastalık kavramı, çevre kavramı, hemşirelik kavramı
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Hemşirelikte Temel Kavramlar Dersine Giriş | ||
| 2 | Hemşireliğin Doğası ve İnsan Kavramı | ||
| 3 | Sağlık ve Hastalık Kavramı | ||
| 4 | Çevre Kavramı | ||
| 5 | Hemşirelik Kavramı | ||
| 6 | Hemşirelik Model ve Kuramları | ||
| 7 | Vize | ||
| 8 | Yaşam Modeli | ||
| 9 | Değerler ve Hemşirelik | ||
| 10 | Hemşirelik Felsefesi | ||
| 11 | Karar Verme ve Hemşirelik Süreci: Tanılama | ||
| 12 | Hemşirelik Süreci: Hemşirelik Tanısı | ||
| 13 | Hemşirelik Süreci: Planlama-Uygulama | ||
| 14 | Final Sınavı |
-McHugh Schuster P, (2016) Concept Mapping: A Critical-Thinking Approach to Care Planning Fourth Edition, F.A. Davis Co., Philadelphia -Wittmann-Price R, Reap Thompson B, M. Sutton S, Ritts Eskew S, (2013) Nursing Concept Care Maps for Safe Patient Care, F.A. Davis Co., Philadelphia -Ocakçı AF, Ecevit Alpar Ş, (2015) Hemşirelikte Kavram, Kuram ve Model Örnekleri. 1.Baskı, İstanbul Tıp Kitabevi-Velioğlu P,(1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, -Acaroğlu E., Şendir M., Kaya H., Büyükyılmaz F., Turan N., Hemşirelik Felsefesi ve Temel Kavramlar, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi Ders Notu Öğretim elemanının hazırladığı ders notları.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
| Soru-Yanıt | 1 | 20 | 20 |
| Beyin Fırtınası | 1 | 20 | 20 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 127 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 |
| ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 |
| ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 |
| ÖÇ 4 | 1 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 |
| ÖÇ 5 | 1 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 |