GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EFIZ403 Fizyoterapide Klinik Problem Çözme Ders 4 7 6.00 3.00

Lisans



Bu dersin amacı öğrencilerin klinik vakalarda; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir.


Dr. Öğr. Üyesi Kumru ATEŞ


1 Grup içinde vakayla ilgili çalışmalara katılır, fizyoterapi değerlendirmesi sonrasında vakayla ilgili tanımlamaları yapar.
2 Kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanma becerisi kazanır
3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri tanımlar
4 Biyopsikososyal modeli klinik karar verme sürecinde uygular.
5 Vakayla ilgili değerlendirme sonuçlarını, kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerini ve tedavi planını etkili bir iletişimle paylaşarak diğer görüşleri bilimsel temellere dayalı olarak tartışır

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu yoktur.


Yok



Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu
2 Biyopsikososyal model
3 Kanıta dayalı uygulama
4 Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi
5 Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi
6 Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması
7 Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması
8 Ara Sınav
9 Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi
10 Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması
11 Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması
12 Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi
13 Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi
14 Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi
15 Final



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 1 20 20
Soru-Yanıt 1 20 20
Takım/Grup Çalışması 1 20 20
Beyin Fırtınası 1 20 20
Bireysel Çalışma 1 28 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 4 4 4 2 4
ÖÇ 2 5 5 4 5 5 3 4 4 2 4
ÖÇ 3 5 5 4 5 5 4 5 4 2 4
ÖÇ 4 5 5 4 5 5 4 4 4 2 4
ÖÇ 5 5 5 4 5 5 4 4 4 2 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek