GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
NDKT287 Etkili İletişim ve Beden Dili Seçmeli Ders Grubu 2 3 3.00 2.00

Lisans



Bu dersin amacı, dil ve konuşma terapisi öğrencilerine etkili iletişimin temel ilkelerini kazandırmak; beden dili, ses tonu, jest ve mimik gibi sözsüz iletişim yollarını anlamalarını sağlamak ve bu becerileri klinik ortamda doğru ve bilinçli şekilde kullanmalarını desteklemektir.



1 Etkili iletişim sürecini tanımlar ve uygular.
2 Beden dilinin iletişimdeki yerini açıklar.
3 Klinik ortamda sözlü ve sözsüz iletişimi uyumlu şekilde kullanır.
4 Terapi sürecinde danışan, aile ve ekip ile uygun iletişim kurar.
5 Farklı bireylerle iletişimde kültürel ve yaşa bağlı değişkenleri göz önünde bulundurur.

Birinci Öğretim



Derse %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır.Ders yüz yüze, haftada 2 saat teorik şeklinde yürütülmektedir.


Derste iletişim süreci, empatik dinleme, beden dili unsurları (jest, mimik, duruş, göz teması), ses tonu ve konuşma ritmi gibi öğeler ele alınır. Öğrencilerin terapi sürecinde danışan, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurmalarına yönelik uygulamalı çalışmalarla desteklenir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 İletişim kavramına giriş, iletişimin öğeleri ve türleri Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
2 İletişim sürecinde gönderici-alıcı rolleri ve geri bildirim Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
3 Dil ve konuşma terapistinin mesleki iletişim becerileri Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
4 Etkili dinleme ve empatik iletişim Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
5 Beden dili ve sözsüz iletişimin tanımı, önemi Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
6 Yüz ifadeleri, göz teması, duruş, jest ve mimiklerin kullanımı Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
7 Ses tonu, konuşma hızı ve ritminin iletişime etkisi Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
8 ARA SINAV
9 Beden diliyle tutarsız sözlü iletişim: Klinik örnekler Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
10 İletişim engelleri ve çatışma yönetimi Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
11 Farklı yaş grupları ve özel gereksinimli bireylerle iletişimde beden dili Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
12 Terapi sürecinde çocuk, aile ve ekip içi iletişim Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
13 İletişimde kültürel farklılıklar ve beden dilinin kültürel yorumu Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
14 Vaka analizi ve rol yapma çalışmaları Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma

Yukl, G. (2013). Leadership in Organizations. Northouse, P. G. (2021). Leadership: Theory and Practice. Sağlık Yönetimi ve Liderlik alanındaki güncel makaleler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Rol Oynama / Dramatize Etme 6 1 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 1 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 2 30
Okuma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 73

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 2 2 3 2 4 2 3 2 2
ÖÇ 2 2 2 2 2 2 5 2 2 2 2
ÖÇ 3 4 2 2 4 3 5 2 2 2 3
ÖÇ 4 2 2 2 4 2 4 2 4 3 3
ÖÇ 5 2 4 4 4 3 5 2 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek