Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
NDKT287 | Etkili İletişim ve Beden Dili | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3.00 | 2.00 |
Lisans
Bu dersin amacı, dil ve konuşma terapisi öğrencilerine etkili iletişimin temel ilkelerini kazandırmak; beden dili, ses tonu, jest ve mimik gibi sözsüz iletişim yollarını anlamalarını sağlamak ve bu becerileri klinik ortamda doğru ve bilinçli şekilde kullanmalarını desteklemektir.
1 | Etkili iletişim sürecini tanımlar ve uygular. |
2 | Beden dilinin iletişimdeki yerini açıklar. |
3 | Klinik ortamda sözlü ve sözsüz iletişimi uyumlu şekilde kullanır. |
4 | Terapi sürecinde danışan, aile ve ekip ile uygun iletişim kurar. |
5 | Farklı bireylerle iletişimde kültürel ve yaşa bağlı değişkenleri göz önünde bulundurur. |
Birinci Öğretim
Derse %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır.Ders yüz yüze, haftada 2 saat teorik şeklinde yürütülmektedir.
Derste iletişim süreci, empatik dinleme, beden dili unsurları (jest, mimik, duruş, göz teması), ses tonu ve konuşma ritmi gibi öğeler ele alınır. Öğrencilerin terapi sürecinde danışan, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurmalarına yönelik uygulamalı çalışmalarla desteklenir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | İletişim kavramına giriş, iletişimin öğeleri ve türleri | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
2 | İletişim sürecinde gönderici-alıcı rolleri ve geri bildirim | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
3 | Dil ve konuşma terapistinin mesleki iletişim becerileri | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
4 | Etkili dinleme ve empatik iletişim | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
5 | Beden dili ve sözsüz iletişimin tanımı, önemi | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
6 | Yüz ifadeleri, göz teması, duruş, jest ve mimiklerin kullanımı | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
7 | Ses tonu, konuşma hızı ve ritminin iletişime etkisi | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
8 | ARA SINAV | ||
9 | Beden diliyle tutarsız sözlü iletişim: Klinik örnekler | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
10 | İletişim engelleri ve çatışma yönetimi | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
11 | Farklı yaş grupları ve özel gereksinimli bireylerle iletişimde beden dili | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
12 | Terapi sürecinde çocuk, aile ve ekip içi iletişim | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
13 | İletişimde kültürel farklılıklar ve beden dilinin kültürel yorumu | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
14 | Vaka analizi ve rol yapma çalışmaları | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
Yukl, G. (2013). Leadership in Organizations. Northouse, P. G. (2021). Leadership: Theory and Practice. Sağlık Yönetimi ve Liderlik alanındaki güncel makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 73 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 |