Ders Öğretim Planı
| Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
| 1 |
Öğrenciler, arkeoloji bilimini oluşturan temel kavramları öğrenir. |
| 2 |
Öğrenciler, arkeolojinin medya ve halk üzerindeki algısını kavrar. |
| 3 |
Öğrenciler, arkeoloji biliminin dünyada yaşanan toplumsal ve siyasal olaylardan nasıl etkilendiğini öğrenir. |
| 4 |
Öğrenciler, arkeolojik bilgi üretiminde kullanılan bütün temel yöntemleri öğrenir. |
Yok
| Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
| 1 |
Temel Arkeoloji Tanımları |
|
|
| 2 |
"Eski" Kavramının Tarihsel-Kültürel Temelleri |
|
|
| 3 |
Arkeolojinin Gelişim Sürecinde Antikacılık Dönemi |
|
|
| 4 |
Sömürgecilik Çağı’nın “Eski”nin ve “Farklı”nın Kavranmasındaki Yeri.
Arkeolojinin Kurumsallaşması. |
|
|
| 5 |
Avrupa’da Ulus Devletlerin Ortaya Çıkışı ve Kültür Tarihçiliği (Geleneksel
Arkeoloji). |
|
|
| 6 |
Arkeolojide Kullanılan Temel ve Güncel Bilimsel Yöntemler |
|
|
| 7 |
Görece Tarihleme Yöntemleri ve Geleneksel Bakış Açısı. |
|
|
| 8 |
ARA SINAV |
|
|
| 9 |
Arkeolojide Son İki Kuram: Yeni Arkeoloji ve Yorum Arkeolojisi. Yan Dalların
Arkeolojiye Katılımı. |
|
|
| 10 |
Arkeolojik Buluntuların Tahrip Olma Süreçleri |
|
|
| 11 |
Geçmişin Tarihlendirilmesi Yöntemleri Görece Tarihlendirme Metodları, Modern Yöntemler. |
|
|
| 12 |
Geçmişin Tarihlendirilmesi Yöntemleri Mutlak Tarihlendirme Metodları |
|
|
| 13 |
Geçmişin Tarihlendirilmesi Yöntemleri Mutlak Tarihlendirme Metodları (Devamı) |
|
|
| 14 |
Arkeolojik Buluntularda Özel ve Genel Korunum Koşulları. |
|
|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
| Ara Sınav |
1 |
100 |
|
Toplam
|
100
|
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
| Final Sınavı |
1 |
100 |
|
Toplam
|
100
|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
| Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
| Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
| Bütünleme Sınavı |
1 |
3 |
3 |
| Derse Katılım |
13 |
3 |
39 |
| Tartışma |
5 |
1 |
5 |
| Soru-Yanıt |
5 |
1 |
5 |
| Gösterme |
10 |
1 |
10 |
| Örnek Vaka İncelemesi |
1 |
1 |
1 |
| Beyin Fırtınası |
10 |
3 |
30 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
6 |
6 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
6 |
6 |
| Okuma |
10 |
1 |
10 |
|
Toplam İş Yükü (saat)
|
121
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
| ÖÇ 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ÖÇ 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ÖÇ 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ÖÇ 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek