Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDKT405 | İşitme Engelinde Dil ve Konuşma Terapisi | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin kapsamında öğrencilerin; temel işitme bozuklukları, işitme kayıplarının tipleri, odyolojik değerlendirmenin yorumlanması, çocuk ve yetişkinlerde işitme kayıplarının yönetimi, işitme engelli çocukların gelişimsel özellikleri, eğitsel değerlendirme, işitsel re/habilitasyon prensipleri, işitme kaybı derecelerine göre eğitim prensipleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.
1 | İşitmenin önemi, işitme duyusunun gelişimsel beceriler üzerine etkileri ve işitsel gelişim aşamaları açıklar. |
2 | İşitme kaybı nedenleri ve işitme kaybının dereceleri, işitme kaybı derecelerinin anlama, dil ve konuşma becerileri üzerine olası etkilerini tartışır. |
3 | İşitme kayıplı çocuklarda iletişim yöntemlerini tanımlar. |
4 | İşitsel rehabilitasyon prensipleri (doğal işitsel - sözel yöntem) , eğitsel değerlendirme, işitme kaybı derecelerine göre eğitim gereksinimlerini açıklar. |
5 | İşitme cihazının kullanımında sorun oluştuğunda tespit eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Bebeklik ve erken çocukluk dönemindeki işitme kayıplarının gelişimsel önemi İşitme kaybının genel sınıflandırılması İşitme kaybı derecelerinin anlama, dil ve konuşma becerileri üzerine olası etkilerini ve işitme kaybının belirtilerini bilme İşitme kayıplı çocuklarla çalışan dil ve konuşma terapistinin rolü Bebek ve çocuklarda kullanılan amplifikasyon prensipleri İşitme kayıplı çocuklarda iletişim yöntemleri İşitsel re/habilitasyon genel prensipleri, işitme kaybı derecelerine göre eğitim ihtiyaçları İşitme engelli çocuklarda değerlendirme ve terapi yaklaşımları
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | İşitme, işitme kaybı tipleri | ||
2 | işitme kaybı nedenleri ve odyogram yorumlama | ||
3 | Bebek ve çocuklarda amplifikasyon uygulamaları | ||
4 | İşitsel algı | ||
5 | İşitsel işlemleme süreçleri | ||
6 | İşitme kayıplı çocuklarda iletişim yöntemleri | ||
7 | Ev ve eğitim ortamlarında işitsel rehabilitasyon | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İşitme kaybının dil, konuşma ve akademik beceriler üzerine etkisi | ||
10 | Rehabilitatif odyoloji genel prensipleri | ||
11 | İşitsel algı becerilerinin değerlendirilmesi | ||
12 | İşitme engelli çocukların bütüncül değerlendirme | ||
13 | İşitsel rehabilitasyon yaklaşımları | ||
14 | İşitsel rehabilitasyon yaklaşımları |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |