GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDKT306 Dil ve Konuşma Terapisinde Materyal Geliştirme, Raporlama ve Danışmanlık Ders 3 6 3.00 2.00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, farklı özellikleri bulunan çocuk ve yetişkinlerin işitme, dil-konuşma, iletişim becerilerinin geliştirilmesine yönelik materyal ve program hazırlama yöntemlerinin aktarılmasıdır.



1 Dil ve Konuşma bozukluklarının sosyal, duygusal ve iletişimsel etkilerini açıklar.
2 Dil ve konuşma bozukluklarında gelişime dayalı gözlem, iletişim ve tüm gelişim alanlarına yönelik değerlendirme sonuçlarını tanır.
3 Farklı yaş gruplarındaki dil ve konuşma bozukluğu olan vakaları değerlendirir.
4 Farklı yaş gruplarındaki dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin ihtiyaçlarına yönelik eğitsel program tanımlar.
5 Vakanın ihtiyacına yönelik uygun materyal geliştirir ve uygular.

Birinci Öğretim



Yok


Dil ve konuşma bozukluklarında yaşa ve patolojiye uygun materyal hazırlama, program hazırlama


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Problem çözmenin kavramsal boyutu Problem çözmenin kavramsal boyutu
2 Dilin biyolojik ve psikolojik temeli Dilin biyolojik ve psikolojik temeli
3 Kanıta dayalı uygulama Kanıta dayalı uygulama
4 Vakaların belirlenmesi ve öğrencilere verilmesi Vakaların belirlenmesi ve öğrencilere verilmesi
5 Süpervizyon altında grupların vakaları değerlendirmesi Süpervizyon altında grupların vakaları değerlendirmesi
6 Değerlendirme sonuçlarının paylaşılması Değerlendirme sonuçlarının paylaşılması
7 Her seviyede problemlerin belirlenmesi, bireysel ve çevresel faktörlerin ortaya konması Her seviyede problemlerin belirlenmesi, bireysel ve çevresel faktörlerin ortaya konması
8 Ara sınav
9 Kısa ve uzun dönem terapi hedeflerinin paylaşılması Kısa ve uzun dönem terapi hedeflerinin paylaşılması
10 Vakaya uygun yaklaşımların belirlenmesi, materyal hazırlanması ve raporlama Vakaya uygun yaklaşımların belirlenmesi, materyal hazırlanması ve raporlama
11 Vakaya uygun yaklaşımların belirlenmesi, materyal hazırlanması ve raporlama Vakaya uygun yaklaşımların belirlenmesi, materyal hazırlanması ve raporlama
12 Vakaya uygun yaklaşımların belirlenmesi, materyal hazırlanması ve raporlama Vakaya uygun yaklaşımların belirlenmesi, materyal hazırlanması ve raporlama
13 Literatür taraması ve kanıta dayalı uygulama Literatür taraması ve kanıta dayalı uygulama
14 Örnek incelemesi Örnek incelemesi
15 Final sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Uygulama/Pratik 1 40 40
Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 82

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 4 4 4 4 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek