Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDKT306 | Dil ve Konuşma Terapisinde Materyal Geliştirme, Raporlama ve Danışmanlık | Ders | 3 | 6 | 3.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, farklı özellikleri bulunan çocuk ve yetişkinlerin işitme, dil-konuşma, iletişim becerilerinin geliştirilmesine yönelik materyal ve program hazırlama yöntemlerinin aktarılmasıdır.
1 | Dil ve Konuşma bozukluklarının sosyal, duygusal ve iletişimsel etkilerini açıklar. |
2 | Dil ve konuşma bozukluklarında gelişime dayalı gözlem, iletişim ve tüm gelişim alanlarına yönelik değerlendirme sonuçlarını tanır. |
3 | Farklı yaş gruplarındaki dil ve konuşma bozukluğu olan vakaları değerlendirir. |
4 | Farklı yaş gruplarındaki dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin ihtiyaçlarına yönelik eğitsel program tanımlar. |
5 | Vakanın ihtiyacına yönelik uygun materyal geliştirir ve uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Dil ve konuşma bozukluklarında yaşa ve patolojiye uygun materyal hazırlama, program hazırlama
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Problem çözmenin kavramsal boyutu | Problem çözmenin kavramsal boyutu | ||
2 | Dilin biyolojik ve psikolojik temeli | Dilin biyolojik ve psikolojik temeli | ||
3 | Kanıta dayalı uygulama | Kanıta dayalı uygulama | ||
4 | Vakaların belirlenmesi ve öğrencilere verilmesi | Vakaların belirlenmesi ve öğrencilere verilmesi | ||
5 | Süpervizyon altında grupların vakaları değerlendirmesi | Süpervizyon altında grupların vakaları değerlendirmesi | ||
6 | Değerlendirme sonuçlarının paylaşılması | Değerlendirme sonuçlarının paylaşılması | ||
7 | Her seviyede problemlerin belirlenmesi, bireysel ve çevresel faktörlerin ortaya konması | Her seviyede problemlerin belirlenmesi, bireysel ve çevresel faktörlerin ortaya konması | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Kısa ve uzun dönem terapi hedeflerinin paylaşılması | Kısa ve uzun dönem terapi hedeflerinin paylaşılması | ||
10 | Vakaya uygun yaklaşımların belirlenmesi, materyal hazırlanması ve raporlama | Vakaya uygun yaklaşımların belirlenmesi, materyal hazırlanması ve raporlama | ||
11 | Vakaya uygun yaklaşımların belirlenmesi, materyal hazırlanması ve raporlama | Vakaya uygun yaklaşımların belirlenmesi, materyal hazırlanması ve raporlama | ||
12 | Vakaya uygun yaklaşımların belirlenmesi, materyal hazırlanması ve raporlama | Vakaya uygun yaklaşımların belirlenmesi, materyal hazırlanması ve raporlama | ||
13 | Literatür taraması ve kanıta dayalı uygulama | Literatür taraması ve kanıta dayalı uygulama | ||
14 | Örnek incelemesi | Örnek incelemesi | ||
15 | Final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 1 | 40 | 40 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 82 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |