GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDKT401 Dil ve Konuşma Terapisinde Klinik Uygulama ve Seminer I Ders 4 7 13.00 5.00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, dil ve konuşma terapisinin tüm alanlarına dair klinik uygulamalarla ilgili detaylı bilgi edinmek, temel tarama, ölçme ve görüşme yöntemlerinin kavranmasını sağlamak, karşılaşılan vakaların tüm yönleriyle ve doğru araçlarla değerlendirilmesine ilişkin bilgi edinmektir.



1 Dil ve konuşma terapisinin iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma alanlarına dair klinik uygulama standartlarını açıklar.
2 Değerlendirme öncesi gerekli hazırlıkları yapar.
3 Değerlendirme esnasında doğru araçları kullanır.
4 Dil ve konuşma terapistinin klinik uygulamalarda göz önünde bulundurması gereken önemli ilkeleri anlatır.
5 Formal ve informal değerlendirme yöntemlerini uygular.

Birinci Öğretim



Yok


Klinik uygulamalar - Tarama prensipleri - Görüşme teknikleri - Medikal öykü - Formal değerlendirmeler - Doğal ortamda veri toplama - İnformal değerlendirme yöntemleri - Elde edilen bulguların yorumlanması


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dil ve Konuşma Bozukluklarında değerlendirmenin amacı ve temelleri Dil ve Konuşma Bozukluklarında değerlendirmenin amacı ve temelleri
2 Değerlendirmede bireysel ve kültürel farklılıklar Değerlendirmede bireysel ve kültürel farklılıklar
3 Dil ve Konuşma Bozukluklarında hikaye alma Dil ve Konuşma Bozukluklarında hikaye alma
4 Gelişimsel dil bozukluklarında değerlendirme esasları Gelişimsel dil bozukluklarında değerlendirme esasları
5 Konuşma sesi bozukluklarında değerlendirme esasları Konuşma sesi bozukluklarında değerlendirme esasları
6 Akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirme esasları Akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirme esasları
7 Yutma bozukluklarında değerlendirme esasları Yutma bozukluklarında değerlendirme esasları
8 Vize Sınavı Vize Sınavı
9 Edinilmiş dil bozukluklarında değerlendirme esasları Edinilmiş dil bozukluklarında değerlendirme esasları
10 Motor konuşma bozukluklarında değerlendirme esasları Motor konuşma bozukluklarında değerlendirme esasları
11 Ses bozukluklarında değerlendirme esasları Ses bozukluklarında değerlendirme esasları
12 Değerlendirme bilgilerinin raporlaştırılması Değerlendirme bilgilerinin raporlaştırılması
13 Değerlendirme bilgilerinin raporlaştırılması Değerlendirme bilgilerinin raporlaştırılması
14 Örnek değerlendirme araçları Örnek değerlendirme araçları
15 Final sınavı Final sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Uygulama/Pratik 1 200 200
Bireysel Çalışma 1 50 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 50 50
Toplam İş Yükü (saat) 332

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek