Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDKT401 | Dil ve Konuşma Terapisinde Klinik Uygulama ve Seminer I | Ders | 4 | 7 | 13.00 | 5.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, dil ve konuşma terapisinin tüm alanlarına dair klinik uygulamalarla ilgili detaylı bilgi edinmek, temel tarama, ölçme ve görüşme yöntemlerinin kavranmasını sağlamak, karşılaşılan vakaların tüm yönleriyle ve doğru araçlarla değerlendirilmesine ilişkin bilgi edinmektir.
1 | Dil ve konuşma terapisinin iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma alanlarına dair klinik uygulama standartlarını açıklar. |
2 | Değerlendirme öncesi gerekli hazırlıkları yapar. |
3 | Değerlendirme esnasında doğru araçları kullanır. |
4 | Dil ve konuşma terapistinin klinik uygulamalarda göz önünde bulundurması gereken önemli ilkeleri anlatır. |
5 | Formal ve informal değerlendirme yöntemlerini uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Klinik uygulamalar - Tarama prensipleri - Görüşme teknikleri - Medikal öykü - Formal değerlendirmeler - Doğal ortamda veri toplama - İnformal değerlendirme yöntemleri - Elde edilen bulguların yorumlanması
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dil ve Konuşma Bozukluklarında değerlendirmenin amacı ve temelleri | Dil ve Konuşma Bozukluklarında değerlendirmenin amacı ve temelleri | ||
2 | Değerlendirmede bireysel ve kültürel farklılıklar | Değerlendirmede bireysel ve kültürel farklılıklar | ||
3 | Dil ve Konuşma Bozukluklarında hikaye alma | Dil ve Konuşma Bozukluklarında hikaye alma | ||
4 | Gelişimsel dil bozukluklarında değerlendirme esasları | Gelişimsel dil bozukluklarında değerlendirme esasları | ||
5 | Konuşma sesi bozukluklarında değerlendirme esasları | Konuşma sesi bozukluklarında değerlendirme esasları | ||
6 | Akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirme esasları | Akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirme esasları | ||
7 | Yutma bozukluklarında değerlendirme esasları | Yutma bozukluklarında değerlendirme esasları | ||
8 | Vize Sınavı | Vize Sınavı | ||
9 | Edinilmiş dil bozukluklarında değerlendirme esasları | Edinilmiş dil bozukluklarında değerlendirme esasları | ||
10 | Motor konuşma bozukluklarında değerlendirme esasları | Motor konuşma bozukluklarında değerlendirme esasları | ||
11 | Ses bozukluklarında değerlendirme esasları | Ses bozukluklarında değerlendirme esasları | ||
12 | Değerlendirme bilgilerinin raporlaştırılması | Değerlendirme bilgilerinin raporlaştırılması | ||
13 | Değerlendirme bilgilerinin raporlaştırılması | Değerlendirme bilgilerinin raporlaştırılması | ||
14 | Örnek değerlendirme araçları | Örnek değerlendirme araçları | ||
15 | Final sınavı | Final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 1 | 200 | 200 |
Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 332 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |