Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDKT302 | Dil ve Konuşma Terapisinde Mesleki Uygulama II | Ders | 3 | 6 | 6.00 | 5.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrenciye ülkemizde kullanılan nöropsikolojik testler ve değerlendirme araçlarını tanıtarak bu tür değerlendirme sonuçları hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamak.
1 | Nöropsikolojik değerlendirme araçlarının amaçlarını tanımlar. |
2 | Öykü alma, görüşme çizelgeleri ve yönergeler kullanır. |
3 | Dil ve konuşma terapisi alanında çalışırken karşılaşmaları muhtemel nöropsikolojik değerlendirme sonuçlarını inceler. |
4 | Nöropsikolojik testlerin hangi bozukluklarda kullanılması gerektiğini ayırt eder. |
5 | Nöropsikolojik testlerin sonuçlarına uygun terapi planı hazırlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Ruhsal belirtiler, bulgular ve tanımları, Ölçme araçları ile ilgili temel kavramlar, Öykü alma ve görüşme çizelgeleri ve yönergeleri, ICD-10 ve DSM yönelimli ruhsal muayene çizelgeleri, Temel klinik ölçekler, Yaygın gelişimsel bozukluklarda ölçme, Yıkıcı davranış bozukluklarında ölçme, Erişkin DEHB’da ölçekler, Zeka ve ölçümleri
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ruhsal belirtiler, bulgular ve tanımları | Ruhsal belirtiler, bulgular ve tanımları | ||
2 | Ölçme araçları ile ilgili temel kavramlar | Ölçme araçları ile ilgili temel kavramlar | ||
3 | Öykü alma ve görüşme çizelgeleri ve yönergeleri | Öykü alma ve görüşme çizelgeleri ve yönergeleri | ||
4 | ICD-10 ve DSM yönelimli ruhsal muayene çizelgeleri | ICD-10 ve DSM yönelimli ruhsal muayene çizelgeleri | ||
5 | Temel klinik ölçekler | Temel klinik ölçekler | ||
6 | Temel klinik ölçekler | Temel klinik ölçekler | ||
7 | Yaygın gelişimsel bozukluklarda ölçme I | Yaygın gelişimsel bozukluklarda ölçme I | ||
8 | vize sınavı | vize sınavı | ||
9 | Yaygın gelişimsel bozukluklarda ölçme II | Yaygın gelişimsel bozukluklarda ölçme II | ||
10 | Yıkıcı davranış bozukluklarında ölçme I | Yıkıcı davranış bozukluklarında ölçme I | ||
11 | Yıkıcı davranış bozukluklarında ölçme II | Yıkıcı davranış bozukluklarında ölçme II | ||
12 | Erişkin DEHB’da ölçekler | Erişkin DEHB’da ölçekler | ||
13 | Zeka ve ölçümleri I | Zeka ve ölçümleri I | ||
14 | Zeka ve ölçümleri II | Zeka ve ölçümleri II | ||
15 | final sınavı | final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Uygulama/Pratik | 1 | 40 | 40 |
Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 |