Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDKT303 | Yutma ve Beslenme Bozukluklarında Değerlendirme ve Terapi | Ders | 3 | 5 | 4.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bebeklerde, çocuklarda ve yetişkinlerde yeme, beslenme ve yutma bozukluklarının değerlendirme ve fonksiyonel ayırıcı tanılama süreçlerini simüle ortamda yapabilmek; yutma bozukluklarında terapi yöntemleri ve uygulamaları, radyolojik görüntüleme, videofluoroskopik değerlendirme, fiberendoskopik değerlendirme ve terapi yöntemlerinin nasıl yapıldığını açıklayabilmek, vakalarla uygulamalı çalışmaları videolar üzerinde analiz edebilmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Aşena KARAMETE
1 | Klinik yutma değerlendirmesinin basamaklarını açıklar. |
2 | Yutma bozukluklarında doğrudan ve dolaylı terapi yaklaşımlarını ve tekniklerini açıklar. |
3 | Çocuk ve yetişkinlere uygun terapi yöntemini seçer. |
4 | Yutma Bozukluklarında bireysel terapi planlar. |
5 | Planladığı terapileri denetim altında simüle olarak uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yutma mekanizmasının anatomisi, işlevleri ve bozukluklarla ilgili önceki öğrenmenin tekrarı,Yutma Bozukluklarının Klinik Değerlendirmesi/ Uygulama, Yutma Bozukluklarının Aletsel Değerlendirmesi/ Uygulama, Yutma Bozukluklarında Terapi, Bebeklerde ve Çocuklarda Beslenme ve Yutma Bozukluklarının Tedavisi, Baş boyun kanserleri, Cerrahi sonrası yutma bozuklukları ve Protez Yönetimi, Vaka Çalışmaları
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Yutma mekanizmasının anatomisi, işlevleri ve bozuklukları | Yutma mekanizmasının anatomisi, işlevleri ve bozuklukları | ||
2 | Yutma Bozukluklarının Klinik Değerlendirmesi/ Uygulama | Yutma Bozukluklarının Klinik Değerlendirmesi/ Uygulama | ||
3 | Yutma Bozukluklarının Klinik Değerlendirmesi/ Uygulama | Yutma Bozukluklarının Klinik Değerlendirmesi/ Uygulama | ||
4 | Yutma Bozukluklarının Aletsel Değerlendirmesi/ Uygulama | Yutma Bozukluklarının Aletsel Değerlendirmesi/ Uygulama | ||
5 | Yutma Bozukluklarının Aletsel Değerlendirmesi/ Uygulama | Yutma Bozukluklarının Aletsel Değerlendirmesi/ Uygulama | ||
6 | Yutma Bozukluklarında Terapi | Yutma Bozukluklarında Terapi | ||
7 | Bebeklerde ve Çocuklarda Beslenme ve Yutma Bozukluklarının Tedavisi | Bebeklerde ve Çocuklarda Beslenme ve Yutma Bozukluklarının Tedavisi | ||
8 | vize sınavı | vize sınavı | ||
9 | Bebeklerde ve Çocuklarda Beslenme ve Yutma Bozukluklarının Tedavisi | Bebeklerde ve Çocuklarda Beslenme ve Yutma Bozukluklarının Tedavisi | ||
10 | Baş boyun kanserleri; Cerrahi sonrası yutma bozuklukları ve Protez Yönetimi | Baş boyun kanserleri; Cerrahi sonrası yutma bozuklukları ve Protez Yönetimi | ||
11 | Baş boyun kanserleri; Cerrahi sonrası yutma bozuklukları ve Protez Yönetimi | Baş boyun kanserleri; Cerrahi sonrası yutma bozuklukları ve Protez Yönetimi | ||
12 | Vaka Çalışmaları | Vaka Çalışmaları | ||
13 | Vaka Çalışmaları | Vaka Çalışmaları | ||
14 | Vaka Çalışmaları | Vaka Çalışmaları | ||
15 | final sınavı | final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Uygulama/Pratik | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 112 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |