Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDKT208 | Konuşma Sesi Bozukluklarında Değerlendirme ve Terapi | Ders | 2 | 4 | 4.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Konuşma sesi bozukluklarının değerlendirme ve terapi yöntemlerini öğretmeyi amaçlar.
Öğr. Gör. Betül ÖZSOY TANRIKULU
1 | Konuşma sesi bozuklukları ile ilişkili tanımları ve terimleri açıklar. |
2 | Konuşma sesi bozukluklarının karakteristik özelliklerini ve etiyolojisini anlatır. |
3 | Konuşma sesi bozukluklarının değerlendirme sürecini (vaka öyküsü, oral-periferal muayene, ilgili standardize testler ve standardize olmayan değerlendirme araçları) açıklar. |
4 | Teorik olarak verilen bir vaka örneğinde hangi terapi yaklaşımının uygulanacağına karar verir. |
5 | Teorik olarak verilen bir vaka örneğine uygun terapi planı hazırlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders; Türkçenin ses sistemi ve fonetik transkripsiyon,Konuşma sesi bozuklukları: Terminoloji ve sınıflama,Konuşma Sesi Bozukluklarının Özellikleri ve anatomi ile bağlantısı,Konuşma Sesi Bozukluklarında Değerlendirme,Konuşma Sesi Bozukluklarında Değerlendirme,Konuşma Sesi Bozukluklarında Aletsel Değerlendirme,Çocukluk çağı apraksisinin ayırıcı tanısı, Fonolojik farkındalık, Konuşma sesi bozuklukları terapi yaklaşımları: Geleneksel ve davranışçı yaklaşım,Konuşma sesi bozuklukları terapi yaklaşımları: Minimal pair yaklaşım,Çocukluk çağı apraksisi terapi yaklaşımları,Değerlendirme ve terapi planı hazırlama,Değerlendirme ve terapi planı hazırlama; konularını içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Türkçenin ses sistemi ve fonetik transkripsiyon IPA sembollerini bilme, konuşma seslerinin üretim yeri, biçimi ve ötüm özelliklerine göre tanımlama. | Türkçenin ses sistemi ve fonetik transkripsiyon IPA sembollerini bilme, konuşma seslerinin üretim yeri, biçimi ve ötüm özelliklerine göre tanımlama. | ||
2 | Konuşma sesi bozuklukları: Terminoloji ve sınıflama | Konuşma sesi bozuklukları: Terminoloji ve sınıflama | ||
3 | Konuşma Sesi Bozukluklarının Özellikleri ve anatomi ile bağlantısı | Konuşma Sesi Bozukluklarının Özellikleri ve anatomi ile bağlantısı | ||
4 | Konuşma Sesi Bozukluklarında Değerlendirme | Konuşma Sesi Bozukluklarında Değerlendirme | ||
5 | Konuşma Sesi Bozukluklarında Değerlendirme | Konuşma Sesi Bozukluklarında Değerlendirme | ||
6 | Konuşma Sesi Bozukluklarında Aletsel Değerlendirme | Konuşma Sesi Bozukluklarında Aletsel Değerlendirme | ||
7 | Çocukluk çağı apraksisinin ayırıcı tanısı | Çocukluk çağı apraksisinin ayırıcı tanısı | ||
8 | vize sınavı | vize sınavı | ||
9 | Fonolojik farkındalık | Fonolojik farkındalık | ||
10 | Konuşma sesi bozuklukları terapi yaklaşımları: Geleneksel ve davranışçı yaklaşım | Konuşma sesi bozuklukları terapi yaklaşımları: Geleneksel ve davranışçı yaklaşım | ||
11 | Konuşma sesi bozuklukları terapi yaklaşımları: Minimal pair | Konuşma sesi bozuklukları terapi yaklaşımları: Minimal pair | ||
12 | Çocukluk çağı apraksisi terapi yaklaşımları | Çocukluk çağı apraksisi terapi yaklaşımları | ||
13 | Değerlendirme ve terapi planı hazırlama | Değerlendirme ve terapi planı hazırlama | ||
14 | Değerlendirme ve terapi planı hazırlama | Değerlendirme ve terapi planı hazırlama | ||
15 | final sınavı | final sınavı |
▪ Bowen, C., Children’s Speech Sound Disorders, Second edition, John Wiley & Sons, Ltd. , UK, (2015). ▪ Williams, A. L., McLeod, S., McCauley, R. J. Fey, M. E., Intervention For Speech Sound Disorders in Children. Baltimore, MD: Paul H. Brookes, (2010)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 107 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |