Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDKT204 | Çocukluk Çağı Dil Bozukluklarında Değerlendirme ve Terapi | Ders | 2 | 4 | 4.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı, öğrencilere çocukluk çağı dil bozukluklarını tanıtmak, bunlarla ilgili erken teşhis ve müdahale yöntem ve tekniklerine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Betül ÖZSOY TANRIKULU
1 | Çocukluk çağı dil bozukluklarında erken müdahalenin önemini ve nasıl uygulanacağını açıklar. |
2 | Çocukluk çağı dil bozukluklarına ilişkin temel kavramları tanımlar; bu alanda kullanılan farklı yöntem ve yaklaşımların farkına varır. |
3 | Vaka örnekleri üzerinden erken müdahale seçeneklerine ilişkin yorumda bulunur. |
4 | Farklı popülasyonların dil bozuklukları ve dil özelliklerini tanır ve ayırt eder. |
5 | Farklı popülasyonların dil bozukluklarında ayırıcı tanıya yönelik yöntemleri değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Gelişimsel yetersizlik; iletişim ve dil bozuklukları, Tarama, değerlendirme ilke ve yöntemleri, Dil bozukluklarına müdahale yaklaşımları, Dil bozukluklarına müdahale yaklaşımları, Gelişimsel ve kazanılmış dil bozuklukları, İki dillilik ve dil bozuklukları, Gecikmiş dil ve konuşma, Otizmlilerde iletişim/dil bozukluğu özellikleri ve ayırıcı tanı, Öğrenme bozukluğunda dil özellikleri ve ayırıcı tanı, Özgül dil bozukluğu ve komorbidite durumlarda ayırıcı tanı, Erken müdahale yöntemleri ve ortamları, Erken müdahale programı hazırlama, Klinik örnekler ve gözlem
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Gelişimsel yetersizlik; iletişim ve dil bozuklukları | Gelişimsel yetersizlik; iletişim ve dil bozuklukları | ||
2 | Tarama, değerlendirme ilke ve yöntemleri; veri toplama teknikleri: görüşme, gözlem; tanı testleri; ekip çalışması | Tarama, değerlendirme ilke ve yöntemleri; veri toplama teknikleri: görüşme, gözlem; tanı testleri; ekip çalışması | ||
3 | Dil bozukluklarına müdahale yaklaşımları : Klinisyen yönetimli yaklaşımlar | Dil bozukluklarına müdahale yaklaşımları : Klinisyen yönetimli yaklaşımlar | ||
4 | Dil bozukluklarına müdahale yaklaşımları: Çocuk merkezli yaklaşımlar | Dil bozukluklarına müdahale yaklaşımları: Çocuk merkezli yaklaşımlar | ||
5 | Gelişimsel ve kazanılmış dil bozuklukları (örn. travmatik beyin hasarlı çocuklar); dil özellikleri ve ayırıcı tanı | Gelişimsel ve kazanılmış dil bozuklukları (örn. travmatik beyin hasarlı çocuklar); dil özellikleri ve ayırıcı tanı | ||
6 | İki dillilik ve dil bozuklukları | İki dillilik ve dil bozuklukları | ||
7 | Gecikmiş dil ve konuşma; ayırıcı tan | Gecikmiş dil ve konuşma; ayırıcı tan | ||
8 | vize sınavı | vize sınavı | ||
9 | Otizmlilerde iletişim/dil bozukluğu özellikleri ve ayırıcı tanı | Otizmlilerde iletişim/dil bozukluğu özellikleri ve ayırıcı tanı | ||
10 | Öğrenme bozukluğunda dil özellikleri ve ayırıcı tanı | Öğrenme bozukluğunda dil özellikleri ve ayırıcı tanı | ||
11 | Özgül dil bozukluğu ve komorbidite durumlarda ayırıcı tanı | Özgül dil bozukluğu ve komorbidite durumlarda ayırıcı tanı | ||
12 | Erken müdahale yöntemleri ve ortamları; aile çalışmaları | Erken müdahale yöntemleri ve ortamları; aile çalışmaları | ||
13 | Erken müdahale programı hazırlama | Erken müdahale programı hazırlama | ||
14 | Klinik örnekler ve gözlem | Klinik örnekler ve gözlem | ||
15 | final sınavı | final sınavı |
▪ Paul, R. (1995). Language disorders from infancy through adolescence- Assessment and intervention. Missouri: Mosby-Year Book. ▪ Topbaş, S.(2015). Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Uygulama/Pratik | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 112 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |