GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDKT202 Klinik Değerlendirme Araç ve Yöntemleri Ders 2 4 3.00 2.00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencinin temel işitme testleri ve temel dil-konuşma bozukluklarında kullanılan değerlendirme sistemlerini bir bütün olarak uygulayabilme yeteneğini kazandırmaktır.


Öğr. Gör. Betül ÖZSOY TANRIKULU


1 Temel işitme test bataryasının uygulanışını anlatır.
2 İşitme testlerinin klinik açıdan uygulanışını gösterir.
3 Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel uygulama sistemleri, donanım ve programları ve klinik izlem protokolünü anlatır.
4 Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testleri ve mesleğe yönelik kullanılan yazılım programını anlatır.
5 Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testleri ve mesleğe yönelik kullanılan yazılım programını kullanır.

Birinci Öğretim



Yok


Genel işitme testleri ve laboratuvarın kullanılması, gösterilmesi, İşitme test aletlerinin tanıtılması, sistemin gösterilmesi, Odyometrenin tanıtılması, Saf ses işitme test yöntemleri, Konuşma test yöntemleri, Klinik uygulamalar ve odyogram yorumu, Klinik uygulamalar ve odyogram yorumu, Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testlerin tanıtılması, gösterilmesi, Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testlerin tanıtılması, gösterilmesi, Praat programı, Praat programı, Klinik uygulamalar


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Genel işitme testleri ve laboratuvarın kullanılması, gösterilmesi Genel işitme testleri ve laboratuvarın kullanılması, gösterilmesi
2 İşitme test aletlerinin tanıtılması, sistemin gösterilmesi İşitme test aletlerinin tanıtılması, sistemin gösterilmesi
3 Odyometrenin tanıtılması Odyometrenin tanıtılması
4 Saf ses işitme test yöntemleri Saf ses işitme test yöntemleri
5 Konuşma test yöntemleri Konuşma test yöntemleri
6 Klinik uygulamalar ve odyogram yorumu Klinik uygulamalar ve odyogram yorumu
7 Klinik uygulamalar ve odyogram yorumu Klinik uygulamalar ve odyogram yorumu
8 Ara sınav
9 Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testlerin tanıtılması, gösterilmesi Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testlerin tanıtılması, gösterilmesi
10 Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testlerin tanıtılması, gösterilmesi Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testlerin tanıtılması, gösterilmesi
11 Praat programı Praat programı
12 Praat programı Praat programı
13 Praat programı Praat programı
14 Klinik uygulamalar Klinik uygulamalar
15 Final sınavı

▪ Shipley, K. G, & McAfee, J. G. Assessment in Speech-Language Pathology : A Resource Manual. 5th edition. Australia: Cengage learning, 2016. ▪ Stein-Rubin,C., Fabus, R., A Guide to Clinical Assessment and Professional Report Writing in SpeechLanguage Pathology, First Edition, Cengage Learning, USA, 2012.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Uygulama/Pratik 1 40 40
Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 82

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 3 4 5 4 5 3 2 2 3
ÖÇ 2 5 3 4 5 4 5 3 2 2 3
ÖÇ 3 5 3 4 5 4 5 3 2 2 3
ÖÇ 4 5 3 4 5 4 5 3 2 2 3
ÖÇ 5 5 3 4 5 4 5 3 2 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek