Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDKT202 | Klinik Değerlendirme Araç ve Yöntemleri | Ders | 2 | 4 | 3.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencinin temel işitme testleri ve temel dil-konuşma bozukluklarında kullanılan değerlendirme sistemlerini bir bütün olarak uygulayabilme yeteneğini kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Betül ÖZSOY TANRIKULU
1 | Temel işitme test bataryasının uygulanışını anlatır. |
2 | İşitme testlerinin klinik açıdan uygulanışını gösterir. |
3 | Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel uygulama sistemleri, donanım ve programları ve klinik izlem protokolünü anlatır. |
4 | Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testleri ve mesleğe yönelik kullanılan yazılım programını anlatır. |
5 | Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testleri ve mesleğe yönelik kullanılan yazılım programını kullanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Genel işitme testleri ve laboratuvarın kullanılması, gösterilmesi, İşitme test aletlerinin tanıtılması, sistemin gösterilmesi, Odyometrenin tanıtılması, Saf ses işitme test yöntemleri, Konuşma test yöntemleri, Klinik uygulamalar ve odyogram yorumu, Klinik uygulamalar ve odyogram yorumu, Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testlerin tanıtılması, gösterilmesi, Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testlerin tanıtılması, gösterilmesi, Praat programı, Praat programı, Klinik uygulamalar
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Genel işitme testleri ve laboratuvarın kullanılması, gösterilmesi | Genel işitme testleri ve laboratuvarın kullanılması, gösterilmesi | ||
2 | İşitme test aletlerinin tanıtılması, sistemin gösterilmesi | İşitme test aletlerinin tanıtılması, sistemin gösterilmesi | ||
3 | Odyometrenin tanıtılması | Odyometrenin tanıtılması | ||
4 | Saf ses işitme test yöntemleri | Saf ses işitme test yöntemleri | ||
5 | Konuşma test yöntemleri | Konuşma test yöntemleri | ||
6 | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumu | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumu | ||
7 | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumu | Klinik uygulamalar ve odyogram yorumu | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testlerin tanıtılması, gösterilmesi | Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testlerin tanıtılması, gösterilmesi | ||
10 | Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testlerin tanıtılması, gösterilmesi | Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan temel testlerin tanıtılması, gösterilmesi | ||
11 | Praat programı | Praat programı | ||
12 | Praat programı | Praat programı | ||
13 | Praat programı | Praat programı | ||
14 | Klinik uygulamalar | Klinik uygulamalar | ||
15 | Final sınavı |
▪ Shipley, K. G, & McAfee, J. G. Assessment in Speech-Language Pathology : A Resource Manual. 5th edition. Australia: Cengage learning, 2016. ▪ Stein-Rubin,C., Fabus, R., A Guide to Clinical Assessment and Professional Report Writing in SpeechLanguage Pathology, First Edition, Cengage Learning, USA, 2012.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 1 | 40 | 40 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 82 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 |