Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDKT203 | Klinik Fonoloji | Ders | 2 | 3 | 3.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Fonolojiye ilişkin temel kavramları inceleyerek fonetik ve fonoloji arasındaki ayrımı ortaya koyma, klinik fonolojinin amaçları ve uygulama alanını bilme; bireylerden elde edilen konuşma verilerini fonolojik olarak çözümleyerek bu verilerden bireylerin fonetik ve fonemik envanterlerini çıkarabilme, normal gelişim gösteren bireylerin fonolojik gelişim aşamalarını inceleyerek konuşma sesi bozukluğu olan bireyleri bu normlara göre değerlendirebilme ve vakaların konuşma örneklemlerinden fonolojik işlemleri bulabilme ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Aşena KARAMETE
1 | Klinik fonolojinin amaç ve uygulama alanlarını tanımlar. |
2 | Konuşma seslerini ayırt edici özelliklerine göre sınıflandırır. |
3 | Sesletim hatalarına göre fonolojik süreçleri analiz eder. |
4 | Çocuğun fonolojik sistemini analizi eder ve yetişkin sistemi ile karşılaştırır. |
5 | Konuşma çıktılarını fonetik transkripsiyon ile gösterir. |
Birinci Öğretim
Yok
Fonetik/Fonoloji tanımı, amacı, kapsamı – IPA, Klinik Fonoloji: Temel kavramlar – Fonetik ve fonemik envanter, Ayırt edici özellikler yaklaşımı, Fonolojik gelişim, Fonolojik işlemler, SST’nin tanıtılması-uygulanması / Doğal dil örneği alma, Değerlendirme/ Tanı – Hataların Analizi, Hataların Analizi (Uygulama), Fonolojik sistemin analizi ve karşılaştırılması, Konuşma sesi bozukluğunun fonoloji analizi , Klinik fonoloji araştırma konuları
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Fonetik/Fonoloji tanımı, amacı, kapsamı – IPA | Fonetik/Fonoloji tanımı, amacı, kapsamı – IPA | ||
2 | Klinik Fonoloji: Temel kavramlar – Fonetik ve fonemik envanter | Klinik Fonoloji: Temel kavramlar – Fonetik ve fonemik envanter | ||
3 | Ayırt edici özellikler yaklaşımı | Ayırt edici özellikler yaklaşımı | ||
4 | Ayırt edici özellikler yaklaşımı | Ayırt edici özellikler yaklaşımı | ||
5 | Fonolojik gelişim | Fonolojik gelişim | ||
6 | Fonolojik işlemler | Fonolojik işlemler | ||
7 | SST’nin tanıtılması-uygulanması / Doğal dil örneği alma | SST’nin tanıtılması-uygulanması / Doğal dil örneği alma | ||
8 | vize sınavı | vize sınavı | ||
9 | Değerlendirme/Tanı – Hataların Analizi | Değerlendirme/Tanı – Hataların Analizi | ||
10 | Hataların Analizi | Hataların Analizi | ||
11 | Fonolojik sistemin analizi ve karşılaştırılması | Fonolojik sistemin analizi ve karşılaştırılması | ||
12 | Fonolojik sistemin analizi ve karşılaştırılması | Fonolojik sistemin analizi ve karşılaştırılması | ||
13 | Konuşma sesi bozukluğunun fonoloji analizi | Konuşma sesi bozukluğunun fonoloji analizi | ||
14 | Klinik fonoloji araştırma konuları | Klinik fonoloji araştırma konuları | ||
15 | Klinik fonoloji araştırma konuları | Klinik fonoloji araştırma konuları |
Ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 87 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 |